Kapcsolat
H-1068 Budapest, Dózsa György út 86/b.
Tel.: (+36-1) 351-9483, (+36-1) 413-1924,
Fax: (+36-1) 351-9485
E-mail: hivatal@mgyk.hu Hivatali kapu: MGYK
KRID azonosító: 338169369(fu)
Web: www.mgyk.hu
Magyar Gyógyszerészi Kamara Kórházi–Klinikai Területi Szervezet
Székhely: 1068 Budapest, Dózsa György út 86/b. / Telefon: +36 13519483 / Fax: +36 13519485 / E-mail cím: korhazi@mgyk.hu / Hivatali kapu címe: MGYKKKTSZ KRID 239655745 / Elnök: Dr. Süle András
Nyomtatható változat
2017. november 08.

Beszámoló az Ifjúsági Integrációs Bizottság szervezésében megvalósult szlovéniai tanulmányútrólMGYK Kórházi-Klinikai Területi Szervezetének tagjai – az Integrációs Bizottság szervezésében – három napos szlovéniai tanulmányúton vettek részt. Az erről szóló részletes beszámoló az alábbiakban olvasható.

1. nap

Október 21-én, hajnalok hajnalán a Nagyvárad téren találkoztunk, szlovéniai kirándulásunkat busszal tettük meg. Már kora reggel jó hangulat uralkodott, a viszontlátás öröme mindenkit feldobott. Tatabányai megérkezésünk után kiosztottuk a reggelit, hogy a hosszú utat ne éhesen tegyük meg. Két pihenőt közbeiktatva el is jutottunk Ljubljanaba. A szállás elfoglalása után, gyalogosan értük el a központot, ahonnan rövid idegenvezetés után sikló segítségével kapaszkodtunk fel a várba.  Itt audioguide-os körbevezetést kaptunk, a vár tornyából pedig csodás panoráma tárult elénk a fővárosra. A két órás program végét a belvárosban egy hangulatos helyen közös vacsorával zártuk, a szálláson pedig a kevésbé fáradt, lelkes utastársakkal csapatépítő-, táncba és fergeteges buliba fulladó estét csaptunk.

2. nap

A reggeli elfogyasztása után viszonylag korán elindultunk a szállodából, mert tudtuk, sok mindent „kell” megnézünk. Első úticélunk a predjamiai vár volt. Sajnos az időjárás nem volt hozzánk kegyes, már az első állomáson megáztunk kicsit. De ez nem szegte kedvünket, végigjártuk Erazem lovag várát, megnéztük a vár termeit, az ominózus WC-t, ahol a lovagot elérte a végzet, és persze mindenki megkongatta a szerencsét hozó harangot.

Beszámoló az Ifjúsági Integrációs Bizottság szervezésében megvalósult szlovéniai tanulmányútrólUtunkat ezután folytattuk a postojnai cseppkőbarlang felé. Pontosan érkeztünk, rövid várakozás után bejutottunk, felszálltunk a közel 140 éves kisvasútra, amivel megtettük az út nagy részét és barlang legnagyobb termébe jutottunk. Innen gyalog mentünk tovább, egymás után tárultak elénk a szép barlangrészek, a spagetti terem, a fehér és vörös termek, mind-mind más cseppkőképződményekkel. Megnéztük a barlang legnagyobb büszkeségét, az egymás mellett álló hatalmas cseppkőoszlopot és a hófehér briliánst. A túra során megtekinthettük a postojnai cseppkőbarlang másik látványosságát, a vakgőtét, ismertebb nevén az emberhalat is. A gyalogos útvonal végén ismét kisvasútra szálltunk, és így hagytuk el a barlangot.

Miután mindenki kipihente magát ebéd közben, újra buszra szálltunk és elindultunk nyugatra, az ország mediterrán tengerpartja felé. Piranig utaztunk, ahol a fő téren Ági bemutatta a város nevezetességeit. Felsétáltunk a Szent György templomhoz, ahonnan csodálatos kilátás nyílt a tengerre. Ekkor már látszott, hogy Pirant sem ússzuk meg szárazon, nem túl messziről hatalmas villámlással közelített a vihar. Lelkes csapatunkat ez sem állította meg, körbejártuk a várost, majd a legjobb pillanatban, a szakadó eső előtt felszálltunk a buszra. Sofőrünk minden tudása jól jött a hazafele vezető úton, az esőt mintha dézsából öntötték volna, de így is biztonságban visszaértünk szállásunkra.

Beszámoló az Ifjúsági Integrációs Bizottság szervezésében megvalósult szlovéniai tanulmányútról3. nap

Harmadik napunk első programja a ljubljanai Lek gyár gyógyszerészmúzeumának látogatása volt. A Bohuslav Lavickáról elnevezett orvos- és gyógyszerésztudományi gyűjteményt Davor Poljanąek, a múzeum kurátora mutatta be hatalmas lelkesedéssel. Végigjártuk az orvostudomány történelmét a kezdetektől és láthattunk két antik patikát a 16. és 19. századból. A gyűjtemény megtekintése után a Lek dolgozók kávéval és sütivel láttak vendégül minket.

Ezután elindultunk Bled irányába. Az ide vezető út csodaszép volt, előttünk-mellettünk a Júlia Alpok vonulatai húzódtak havas csúcsukkal. Már messziről feltűnt a bledi vár a tó melletti sziklafalról. Ezúttal a várhoz nem mentünk fel, hanem pletnára szálltunk és jó kondiban lévő pletnárok segítségével a tó közepén levő szigetre csónakáztunk. Megtettük a templomhoz vezető 99 lépcsőfokot, bejártuk az apró szigetet, néhányan felmentek a templomba és a harangtoronyba. Kicsit még elidőztünk itt, csináltunk néhány csoportképet és remek hangulatban csónakáztunk vissza.

Ezúton szeretnénk megköszönni a szervezőknek (Tátrai Teodóra és dr. Tátrai Tibor) és a támogatóknak a felejthetetlen élményeket!