Kapcsolat
H-1068 Budapest, Dózsa György út 86/b.
Tel.: (+36-1) 351-9483, (+36-1) 413-1924,
Fax: (+36-1) 351-9485
E-mail: hivatal@mgyk.hu Hivatali kapu: MGYK
KRID azonosító: 338169369(fu)
Web: www.mgyk.hu
Nyomtatható változat
2016. december 28.
Megoldás-keresés pénztárgép meghibásodásra

Mint ismeretes, a NAV online adatkapcsolatra képes pénztárgépre kötelezettek körének bővítésével párhuzamosan a már évek óta NAV online adatkapcsolattal működő pénztárgépeknek (így a gyógyszertárakban használt pénztárgépeknek) is további új követelményeknek kell megfelelniük. A szabályozás értelmében 2017. január 1-től csak az új követelményeknek megfelelő pénztárgépek forgalmazhatók, az ezt megelőzően rendszerbe állított pénztárgépek használata azonban az Adóügyi Ellenőrző Egység (AEE) megfelelő korrekciójával további öt évig engedélyezett. Az ehhez szükséges módosítások fejlesztését a gyógyszertári rendszergazdák megkezdték, az új követelményeknek való megfelelést elismerő engedélyezésre várhatóan 2017. első hónapjaiban (de legkésőbb április végéig) kerülhet sor.

Elvileg problémát jelenthet, ha használatban lévő pénztárgép január 1. után akkor hibásodik meg, amikor a rendszergazda új pénztárgép engedéllyel illetve a módosított AEE jóváhagyással még nem rendelkezik, cserepénztárgép biztosítása pedig az ún. „átszemélyesítés” hiányában nem lehetséges.

A helyzet értelmezése és megnyugtató megoldás keresése érdekében dr. Szigeti Tamással a Gyógyszertári Rendszergazdák Szövetsége elnökével közösen december 20-án egyeztettünk Izer Norberttel a Nemzetgazdasági Minisztérium adószabályozásért és számvitelért felelős helyettes államtitkárával. Államtitkár úr írásban is megerősített válasza értelmében az „online pénztárgép forgalmazónak” (tehát a rendszergazdának) „biztosítani kell, hogy meghibásodás esetén a jogszabályi kötelezettségének eleget téve cserepénztárgépet biztosítson az üzemeltető részére. (…) Mivel a cserepénztárgépet a forgalmazó még december 31-e előtt üzembe tudja helyezni, ezért ezek a pénztárgépek a meghibásodás idejére helyettesíteni tudják a gyógyszertárakban üzemelő pénztárgépeket.” Izer Norbert helyettes államtitkár úr azt is jelezte, hogy a NAV fokozott körültekintésére és együttműködésére számíthatunk, hogy „ne fordulhasson elő olyan helyzet, hogy gyógyszertárat be kell zárni nem működő, meghibásodott pénztárgép miatt.”

Jelenleg valamennyi gyógyszertári rendszergazda rendelkezik az eddigi szabályoknak megfelelő cserepénztárgéppel, helyettes államtitkár úr tájékoztatása értelmében pedig ezek szükség szerinti használatba vétele az ún. „ablakperiódusban” is lehetséges lesz.

 

Budapest, 2016. december 28.

Dr. Hankó Zoltán
elnök 

2018-2024 © MAGYAR GYÓGYSZERÉSZI KAMARA
hírlevél