Magyar Gygyszerszi Kamara
rtkteremt rdekvdelem
akadlymentes verzi
Vissza az alaprtelmezett verzihoz H-1068 Budapest
Dzsa Gyrgy t 86/b
Tel.: (+36-1) 351-9483
(+36-1) 413-1924
Fax: (+36-1) 351-9485
E-mail: hivatal@mgyk.hu
Keress RSS
KezdőlapA KamarárólTovábbképzésekSzakmai fórumPályázati lehetőségekKamarai tagsági információkIrattár
Belps
Felhasznlnv:
Jelsz:
Elfelejtett jelsz
Regisztrci
OK
GYIK
2018. 08. 30.
Tájékoztató az e-ügyintézésről
»
2016. 11. 23.
Tudnivalók az étrend-kiegészítőkel kapcsolatos megállapodásról
»
2014. 09. 22.
Személyi jogosok pontszám igazolása – mgyk.hu
»
2014. 06. 10.
Ki állítja ki a gyakorlati pont igazolást? - MGYK Országos Hivatala
»
2017. 06. 20.
Az AEEK működési nyilvántartással kapcsolatos tájékoztató anyagai
»
Tovbb »
Gygyszerszi Hrlap
Hrlevelek
Sajtófigyelő
2024. 04. 24.
Májusban várható a változás: így kezelné a magyar kormány az egyre súlyosabb gyógyszerhiányt - rtl.hu
»
2024. 04. 24.
Lakóhelyükön térképezhetik fel egészségüket - szon.hu
»
2024. 04. 23.
Az étrend-kiegészítő nem gyógyszer, nem is lehet úgy reklámozni - uzletem.hu
»
2024. 04. 22.
Már tizennégy évesen kipróbálják a drogot a magyar fiatalok - magyarnemzet.hu
»
Tovbb »
Szolgáltatások
2021. 11. 09.
Együttműködési megállapodás az MGYK és a KOMPLEX Kamarai Pénzügyi Tanácsadó Kft. között
»
2020. 06. 14.
Volvo: kedvezmény kamarai tagoknak
»
2019. 08. 27.
ATASI – Adatvédelmi módszertan gyógyszertáraknak
»
2019. 01. 07.
All You Can Move (AYCM) SportPass kamarai tagoknak
»
2017. 03. 10.
Együttműködési szerződést kötött az MGYK és a Global Payments Europe
»
Tovbb »

E-Papír
Bannerek


 Bannerek

Bannerek 

Bannerek 

Bannerek 

Bannerek

 

MOL-MGYK tájékoztató!

Bannerek

 

 Vodafone

Bannerek

 

 

Gyógyszerész Gondozási Bizottság

Beszámoló az e-pilotról
2017. jlius 1.

Különösebb nehézségek nélkül folyik a kijelölt gyógyszertárakban az e-recept pilot időszaka.

A Magyar Gyógyszerészi Kamara, valamint a pilotban részt vevő rendszergazdák javaslata alapján megkeresett gyógyszertárak fokozatos bekapcsolásával lehetőség nyílik a rendszerben megjelenő e-vények kezelésére. Ezeket úgy lehet azonosítani, hogy a vényen a megszokott vonalkódok mellett egy újabb látható, ami az adott vény EESZT-ben lévő azonosítója. Ez a vonalkód a naplószám alatti részen található.

A pilot időszakban minden expediáló szakember egy tokent kap, aminek segítségével be tud lépni a felhőszolgáltatásba. A tokeneket és a hozzá tartozó felhasználónevet és jelszót az ÁEEK munkatársai juttatják el a rendszergazdákon keresztül a pilot gyógyszertárakba. A felhasználói fiókok jogosultságai a működési nyilvántartás alapján lettek beállítva. A tervek szerint az éles üzemben nem tokenhez kötött lesz az azonosítás, hanem e-személyivel lehet könnyen és gyorsan belépni a rendszerbe. Az ehhez szükséges eszközöket a közeljövőben kapják meg a gyógyszertárak.

A kapott belépési adatokkal első lépésként be kell lépni az ún. ágazati portálra (porta.eeszt.gov.hu), ahol a kapott jelszót mindenki olyan jelszóra cseréli, amit jobban meg tud jegyezni és megfelel a minimum követelményeknek. Kell legyen benne legalább két kis és nagybetű, speciális karakter vagy szám.  A rendszer használatához egy online vizsgát is le kell tenni, amihez a tananyagot az ÁEEK biztosítja és az EESZT, valamint a patikai rendszer ismeretéről szól. A vizsga tíz kérdésből áll és fél óra áll rendelkezésre a helyes válaszok bejelöléséhez.

A pilot során két féle módon felírt recepteket lehet kezelni.

Az egyik, amikor egy plusz vonalkód van a receptre nyomtatva, jelezve ezzel, hogy a gyógyszerész kezében lévő receptnek van az EESZT-ben egy digitális másolata. Ebben az esetben az extra vonalkód és a vényazonosító leolvasása után rögtön az EESZT azonosítót kell beolvasni. Ilyenkor automatikusan letöltődik a vényadat. A számítógép és az expediáló is összehasonlítja a két adathalmazt. Amennyiben eltérést tapasztalunk, azt a megfelelő csatornán jelezni kell. Ezután minden folytatódik a megszokott módon. A recept kezelésének mozdulatsora csak egy kód leolvasásával bővül.

A másik eset egy kicsit több adatfelvitelt jelent. Itt azokat a recepteket „írjuk fel” az EESZT-be, amiket az orvos nem töltött fel. Ezzel szimuláljuk a jövőbeni kézzel írt receptek gyógyszertári adminisztrációját. Miután ezen recepteknek nincs digitális másolata, a gyógyszertár fogja létrehozni azt. Az extra vonalkód és a vényazonosító beolvasása után még négy adat felvitelére van szükség. Ezek a beteg születési ideje, a beteg neme, az orvos kilenc jegyű azonosítója és az adagolás. Az első hármat csak egyszer kell felvinni (a TAJ-hoz tartozó, illetve az orvosi bélyegzőhöz tartozó adatokat a továbbiakban felajánlja a rendszer), míg az adagolást értelemszerűen minden egyes recept esetén rögzíteni kell. Ez azonban könnyen rutinná válik, nem hosszabbítja meg jelentősen az expediálás idejét.

A pilot időszakában, bár van lehetőség TAJ alapú érvényes e-vény lekérdezésre, a papírvény, mint felírási igazolás szolgál dokumentumként. Ezt az orvosnak kötelező kinyomtatni és átadni a betegnek. Ez a bizonylat az, ami alapján a támogatás igényelhető.

Párhetes használatot követően elmondható, hogy a rendszer hiba nélkül üzemel. A gyógyszertár és az EESZT közötti kapcsolat stabil és gyors, az adatok le- és feltöltése nem akadályozza az expediálást.

Fontos megjegyezni, hogy az augusztus közepéig tartó pilot időszak a kiválasztott gyógyszertárak számára egy önkéntes szakasz. Pillanatok alatt átváltható a gyógyszertári program a régi verzióra. Ennek megfelelően a plusz feladatok elvégzése kihagyható.

A tesztidőszak alatt az ÁEEK-val és a rendszergazdájával is kapcsolatban van a gyógyszerész. Esetleges probléma esetén, annak jellegétől függően, mindig van hova fordulnia, nem marad egyedül a tesztelés során. Az észrevételek, javaslatok rövid időn belül beépítésre kerülnek a programokba, ami szoros és hasznos munkakapcsolatot feltételez.

A gyógyszertárak bekapcsolása folyamatos, a rendszergazdák egyre több tapasztalattal rendelkeznek ahhoz, hogy hibamentes programmal rendelkezzenek az önkéntes csatlakozás időszakára. A gyógyszertárak mellett az EESZT-hez egyre több háziorvos csatlakozik és a pilot kórházakban is egyre több szakember használja a rendszert. Ebből kifolyólag a rendszer terheltsége folyamatosan nő, ami azonban a működésében nem okoz lassulást vagy megakadást.

Dr. Kovács Zalán
elnök, Informatikai Munkabizottság

« Vissza
Betegsarok
2022. 09. 26.
Az étrend-kiegészítőkkel kapcsolatos együttműködéshez csatlakozó gyógyszertárak listája
»
2020. 02. 18.
Betegjogi képviselők elérhetőségei
»
2020. 01. 19.
Segítség gyógyszerésznek, betegnek
»
2016. 05. 25.
Megszűnik a „diabetikus”, „cukorbetegek is fogyaszthatják” és a narancssárga kör jelölés – ogyei.gov-hu
»
2016. 03. 11.
A tavaszi fáradtság okai – és amit ellenük tehetünk – tetplatform.hu
»
Tovbb »
Eseménynaptár
«
2024 prilis»
hkszcspszv
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
konferencia  testületi esemény  továbbképzés  vándorgyűlés  szabadidős esemény 
Hirdetőtábla
Állás
Helyettesítés
Egyéb
Tovbb »
Közös dolgaink
2024. 04. 24.
Az MGYK XIII. Vándorgyűléséről
»
2023. 03. 29.
Az MGYK XII. Vándorgyűléséről
»
2019. 05. 24.
Belső Minőségügyi Kézikönyv III. kiadás
»
Tovbb »
Gyógyszertár-működtetés
2017. 03. 09.
Pályázati lehetőségek gyógyszertárak számára
»
2016. 03. 03.
A gyógyszertári finanszírozási előleg alakulása 2010-től 2016. januárig
»
2016. 03. 03.
A gyógyszertári vállalkozások 2014. évi mérlegbeszámolóinak és pénzügyi helyzetének alakulása
»
Tovbb »
Hasznos linkek
Jogszablykeres
Kamarai tájékoztatók
2020. 03. 31.
Kórházi Minőségirányítási Standardok
»
2016. 01. 07.
Minőségügyi kézikönyv gyógyszertáraknak – II. kiadás
»
2014. 06. 26.
1/2014 (VI. 19.) MGYK ELNÖKSÉGI AJÁNLÁS GYÓGYSZERTÁRI UTAZÁSI TANÁCSADÁSHOZ - MGYK
»
Tovbb »
Tovbb »
Archvum
A honlapon tallhat informcik clja az egszsggyi ismeretek bvtse, de ez nem helyettesti az orvos, gygyszersz, vagy ms szakember felkeresst.
© 20082017 Magyar Gygyszerszi Kamara - Minden jog fenntartva - Regisztráció a védett tartalmak eléréséhez! Hírlevélre történő le- és feliratkozás!
Utols mdosts: 2024. 04. 24 szerda