Kapcsolat
H-1068 Budapest, Dózsa György út 86/b.
Tel.: (+36-1) 351-9483, (+36-1) 413-1924,
Fax: (+36-1) 351-9485
E-mail: hivatal@mgyk.hu Hivatali kapu: MGYK
KRID azonosító: 338169369(fu)
Web: www.mgyk.hu
Nyomtatható változat
2009. augusztus 24.
Még lehet jelentkezni a kamara rendezvényére

Promóció – reklám – etika: a patikában címmel miniszimpóziumot szervez a kamara. Részvételi díj nincs, az esemény utóakkreditációja folyamatban.

A miniszimpózium védnöke: Dr. Szabó Sándor tiszteletbeli elnök 
Helyszín: Benczúr hotel, Budapest, Benczúr u. 35.  – 1068
Időpont: 2009. szeptember 4. 14:00 óra
Kreditpont: a miniszimpózium utóakkreditációja folyamatban van.
Részvételi díj: nincs.

„Az igazat mondd, ne csak a valódit”

Helyzetértékelés

Az elmúlt években a jogi szabályozás és a gyógyszerellátás gazdasági változásai alapjaiban írták felül a gyógyszertári tevékenység feltételrendszerét. Mindezek következtében jelentős mértékben változott a gyógyszerpiaci szereplők promóciós tevékenysége és folyamatos változásban van a patikai marketing. A gyógyszer-gazdaságossági törvény lehetővé tette gyógyszerek gyógyszertáron kívüli forgalmazását. A gyógyszertár működtetésében a korábbiaknál jóval dominánsabbá vált a forgalomnövelő kereskedelmi technikák alkalmazása, ami érvényesül a (vényköteles és vénynélküli) gyógyszerek, a gyógytermékek, az étrend-kiegészítők és egyéb gyógyszertári forgalmazású termékek körében is. A marketing-elemek használata a termékértékesítés mellett a (megújuló) gyógyszertári szolgáltatásokra is kiterjed. A gazdasági kényszer és a hivatásetikai szabályozás elégtelensége miatt egyre gyakrabban találkozunk vitatható gyakorlattal is. Új szempontok végig gondolását indokolhatja a gyógyszer-expediálás egészségügyi szolgáltatásként való definiálása és az uniós bíróság gyógyszerpiaci szabályozással kapcsolatos döntése is. A jelenleg is alakuló gyakorlat számos kérdést vet fel, amelyek tisztázása mindenképpen indokolt. Ezek közül néhány:

Az elmúlt években a jogi szabályozás és a gyógyszerellátás gazdasági változásai alapjaiban írták felül a gyógyszertári tevékenység feltételrendszerét. Mindezek következtében jelentős mértékben változott a gyógyszerpiaci szereplők promóciós tevékenysége és folyamatos változásban van a patikai marketing. A gyógyszer-gazdaságossági törvény lehetővé tette gyógyszerek gyógyszertáron kívüli forgalmazását. A gyógyszertár működtetésében a korábbiaknál jóval dominánsabbá vált a forgalomnövelő kereskedelmi technikák alkalmazása, ami érvényesül a (vényköteles és vénynélküli) gyógyszerek, a gyógytermékek, az étrend-kiegészítők és egyéb gyógyszertári forgalmazású termékek körében is. A marketing-elemek használata a termékértékesítés mellett a (megújuló) gyógyszertári szolgáltatásokra is kiterjed. A gazdasági kényszer és a hivatásetikai szabályozás elégtelensége miatt egyre gyakrabban találkozunk vitatható gyakorlattal is. Új szempontok végig gondolását indokolhatja a gyógyszer-expediálás egészségügyi szolgáltatásként való definiálása és az uniós bíróság gyógyszerpiaci szabályozással kapcsolatos döntése is. A jelenleg is alakuló gyakorlat számos kérdést vet fel, amelyek tisztázása mindenképpen indokolt. Ezek közül néhány:

Elegendő és korrekt információkkal rendelkezik-e a gyógyszertár ahhoz, hogy a patikában forgalmazható termékekről megfelelő tájékoztatást nyújthasson?

Megfelelő ismeretekkel rendelkezik-e a lakosság ahhoz, hogy a gyógyszertárban beszerezhető termékek használatáról felelősen dönthessen?

Milyen eszközökkel reklámozható maga a gyógyszertár?

Kezelhető-e betegként a fogyasztó és fogyasztóként a beteg?

Mi a különbség a promóció és a betegtájékoztatás között?

Tehetők-e különbségek a vényköteles és a vénynélküli gyógyszerek, a gyógytermékek és a szabad forgalmazású egyéb termékek (pl. étrend-kiegészítők) forgalmazása során használható marketing-eszközök között?

Milyen hatása lehet a gyógyszerpiacra az akcióknak, kedvezményeknek, gyógyszerfogyasztást ösztönző módszereknek?

Befolyásolja-e a szakma hitelességét a promóciós módszerek alkalmazása?

Megengedhetők-e a konkurensek piacról való kiszorítását célzó marketingeszközök a patikai piacon?

Szükséges-e az etikai szabályozás módosítása?

Mindezek miatt indokolt, hogy a kérdéskörrel miniszimpózium keretei között foglalkozzunk, melynek célja a jelenlegi helyzet áttekintése, a problémák feltárása és megfelelő megoldások keresése.

 

Program

13:30 – 14:00 Regisztráció

I. rész: Vitaindítók

Moderátor:Dr. Szabó Sándor és dr. Hankó Zoltán

 

 

 

 

 

14:00 – 14:10 Megnyitó, köszöntések

14:10 – 14:30 Prof. dr. Szendrei Kálmán (SZTE Farmakognóziai Intézet):

Fűben, fában…(?) A szakemberek és a média felelőssége a gyógynövény- és termékpromócióban

14:30 – 14:50 Kiss Katalin (vezető elemző, Szinapszis Kft.):

Hitek és tévhitek a gyógyszerekről, gyógytermékekről, étrend-kiegészítőkről. Egy lakossági felmérés tapasztalatai

14.50 – 15:10 Dr. Feller Antal (kereskedelmi és marketing vezérigazgató-helyettes, Hungaropharma Zrt.):

Marketing a gyógyszertárban: a Gyöngy-patika együttműködés tapasztalatai.

15:10 – 15:30 Dr. Lantos Zoltán (divízióvezető, GfK LHS HealthCare):

Promóció vagy tanácsadás? Gyógyszertári attitűdök patikai felmérések tükrében.

15:30 – 15:50 Dr. Pintér László (elnök, MGYK Etikai Bizottság):

Kereskedelem vagy egészségügy? Akciók, kedvezmények – etikai normák

15:50 – 16:00Kávészünet

II. rész: Diszkusszió

16:00 – 18:00 Hogyan tovább? Vita az elhangzottakról felkért hozzászólókkal és a miniszimpózium résztvevőivel.

 

jelentkezési lap >>

2018-2024 © MAGYAR GYÓGYSZERÉSZI KAMARA
hírlevél