Magyar Gygyszerszi Kamara
rtkteremt rdekvdelem
akadlymentes verzi
Vissza az alaprtelmezett verzihoz H-1068 Budapest
Dzsa Gyrgy t 86/b
Tel.: (+36-1) 351-9483
(+36-1) 413-1924
Fax: (+36-1) 351-9485
E-mail: hivatal@mgyk.hu
Keress RSS
KezdőlapA KamarárólTovábbképzésekSzakmai fórumPályázati lehetőségekKamarai tagsági információkIrattár
Belps
Felhasznlnv:
Jelsz:
Elfelejtett jelsz
Regisztrci
OK
GYIK
2018. 08. 30.
Tájékoztató az e-ügyintézésről
»
2016. 11. 23.
Tudnivalók az étrend-kiegészítőkel kapcsolatos megállapodásról
»
2014. 09. 22.
Személyi jogosok pontszám igazolása – mgyk.hu
»
2014. 06. 10.
Ki állítja ki a gyakorlati pont igazolást? - MGYK Országos Hivatala
»
2017. 06. 20.
Az AEEK működési nyilvántartással kapcsolatos tájékoztató anyagai
»
Tovbb »
Gygyszerszi Hrlap
Hrlevelek
Sajtófigyelő
2024. 04. 23.
Az étrend-kiegészítő nem gyógyszer, nem is lehet úgy reklámozni - uzletem.hu
»
2024. 04. 22.
Már tizennégy évesen kipróbálják a drogot a magyar fiatalok - magyarnemzet.hu
»
2024. 04. 19.
A világ TOP 10 gyógyszeripari vállalata 2024-ben - pharmaonline.hu
»
2024. 04. 18.
Már a felírt gyógyszerek betegtájékoztatóit is tartalmazza az EgészségAblak - pharmaonline.hu
»
Tovbb »
Szolgáltatások
2021. 11. 09.
Együttműködési megállapodás az MGYK és a KOMPLEX Kamarai Pénzügyi Tanácsadó Kft. között
»
2020. 06. 14.
Volvo: kedvezmény kamarai tagoknak
»
2019. 08. 27.
ATASI – Adatvédelmi módszertan gyógyszertáraknak
»
2019. 01. 07.
All You Can Move (AYCM) SportPass kamarai tagoknak
»
2017. 03. 10.
Együttműködési szerződést kötött az MGYK és a Global Payments Europe
»
Tovbb »

E-Papír
Bannerek


 Bannerek

Bannerek 

Bannerek 

Bannerek 

Bannerek

 

MOL-MGYK tájékoztató!

Bannerek

 

 Vodafone

Bannerek

 

 

Gyógyszerész Gondozási Bizottság

Promóció – reklám – etika a patikában címmel szervezett miniszimpóziumot a kamara
2009. szeptember 7.

Szükség van az etikai rendszer megváltoztatására, továbbá a patikában alkalmazható promóciós technikák felülvizsgálatára.

Promóció – reklám – etika a patikában címmel szervezett miniszimpóziumot a Magyar Gyógyszerészi Kamara szeptember 4-én, Budapesten. Az esemény védnöke dr. Szabó Sándor tiszteletbeli elnök volt. Az esemény védnöke dr. Szabó Sándor tiszteletbeli elnök volt. Dr. Hankó Zoltán alelnök – a rendezvény kezdeményezője – bevezetőjében elmondta, hogy az elmúlt években a jogi szabályozás és a gyógyszerellátás gazdasági változásai alapjaiban írták felül a gyógyszertári tevékenység feltételrendszerét. Mindezek következtében jelentős mértékben változott a gyógyszerpiaci szereplők promóciós tevékenysége és folyamatos változásban van a patikai marketing. A változások sok kérdést vetnek fel, melyekre a választ a szakmának kell megkeresnie, s ennek a rendezvénynek is a helyzetfelmérés, valamint a válaszkeresés a fő célja. Véleménye szerint a napi gyakorlat egy része a szakmai szabályokkal és a hivatásetikai alapokkal egyre kevésbé hozható összhangba. Mint mondta, elege lett abból, hogy a negatív folyamatokat a szakma bénultan nézi, az államigazgatás pedig érzéketlen. „Azt tapasztalom, a kollégák pedig úgy reagálnak a megváltozott helyzetre, hogy más megoldás híján ők is csatlakoznak a negatív folyamathoz” – hangsúlyozta az alelnök.

Dr. Szendrei Kálmán professzor (SZTE Farmakognóziai Intézet) előadásában konkrét példákkal bizonyította, hogy a gyógytermékek, étrend-kiegészítők piacán a gyártói és forgalmazói promóció milyen sok baj forrása: a növekvő lakossági érdeklődéssel és fogyasztással párhuzamosan a betegek biztonsága egyre kevésbé lesz fontos, és egyre kevésbé érvényesül a beteg érdeke. Az orvos és a gyógyszerész napról napra nehezebb helyzetbe kerül: nehéz objektív információhoz jutnia, miközben rövid idő alatt több mint 5000-féle új termék jelent meg a piacon. Az egyes termékcsoportok között zavaró átfedések vannak. A professzor szerint az étrend-kiegészítők forgalomba hozatala ma Magyarországon alulszabályozott, szinte bárki bármit forgalmazhat étrend-kiegészítőként, azt senki nem vizsgálja be.
Kiss Katalin a Szinapszis Kft. vezető elemzője ismertette azt a felmérést, amelyet cége a Magyar Gyógyszerészi Kamarával együttműködve idén nyáron végzett. A felmérés adatai visszaigazolták az előző előadásban elhangzottakat. A hazai lakosok körében fogalomzavar van az egyes termék-kategóriákat illetőken. Bár úgy gondolják, hogy határvonalat tudnak húzni az egyes termékcsoportok és jellemzőik között, a kérdésekre adott válaszokból kitűnik, hogy a vásárlási szokásaikban a gyártók, forgalmazók promóciós technikáinak a hatása alatt vannak. A felmérés egyértelműen igazolta, hogy a betegek nagyban bíznak a gyógyszerészekben.
Dr. Feller Antal a Hungaropharma Zrt kereskedelmi és marketing vezérigazgató-helyettese a Gyöngy-patika együttműködés példáján mutatta be, hogy a gyógyszertári marketingben milyen szempontok érvényesítését tartja fontosnak. Mint mondta, a „Gyöngy” márka bevezetése sikeresnek bizonyult, hiszen magas a márkaismertség a versenytársakhoz képest, pozitívak a gyártói visszajelzések, magas a lakossági részvétel a méréseken / nyereményjátékokon, az akciós termékek kimutatható forgalomnövekedést generálnak, elégedettek a gyártók, a Gyöngy Patika együttműködéshez tartozó gyógyszertárak eladósodásának az átlagosnál alacsonyabb az aránya. Nehézségként említette, hogy a Gyöngy patikák nem jelennek meg marketing kommunikációs tényezőként (egységes arculat, aktív, cselekvő részvétel hiánya).
Dr. Lantos Zoltán a GfK LHS HealthCare divízióvezetője más álláspontot képviselt. Mint mondta, a betegeknek nem promócióra, hanem információra van szükségük. Szerinte a jelenlegi világválság kiváltó okai között a túlzott promóció is megtalálható, ami túlfogyasztásra ösztönöz. Ezért várható, hogy a marketingstratégiák változni fognak. A kutatások kimutatták, hogy az információ és a hit is gyógyít, vagyis a jobban tájékozott beteg hamarabb gyógyul és a hit is növeli a betegek esélyeit. Tehát ha egy gyógyszerész a tájékoztatás mellett hitet is ad a páciensnek, akkor az hamarabb fog meggyógyulni, mint az, akivel nem kommunikált. „Nem érdemes a promóció útjára lépni, helyette az etikus párbeszéd és az egészségcentrum irányába érdemes elmozdulni” – tanácsolta a szakember.
Dr. Pintér László az MGYK Etikai Bizottságának az elnöke „Kereskedelem vagy egészségügy?” címmel tartott előadást. A 2006 előtti és az azt követő jogi szabályozást összehasonlítva arra a következtetésre jutott, hogy nem az alapvető hivatásetikai normákkal van baj, hanem a jogalkotással, amely olyan szabályozást léptetett életbe, ami a hivatásetikai normákat figyelmen kívül hagyta.
Az előadásokat felkért hozzászólások követték. Dr. Bódis Lászlóné országos tisztifőgyógyszerész a jelenlegi jogszabályi előírásokat ismertetve húzta meg a hatóság beavatkozásának határait, Pegán Zsolt a Phoenix Zrt. marketing vezetője pedig a 7P-ből kiindulva kifejtette, hogy a promóciós technikák jelentős mértékben meghatározzák a mai gyakorlatot. A vitában többen a napi gyakorlatot ostorozták és a jogalkalmazó szigorúbb fellépését követelték. Dr. Horváth Tamás, a kamara elnöke leszögezte, hogy a rendszert akkor lehetne jobbá tenni, ha a jogi és a szakmai normák egyszerre változnának. 
A miniszimpózium zárásaként dr. Hankó Zoltán úgy összegzett, hogy szükség van az etikai rendszer megváltoztatására, továbbá a patikában alkalmazható promóciós technikák felülvizsgálatára. „Felelősséggel ígérhetem, hogy az ehhez szükséges munkát elvégezzük.”

« Vissza
Betegsarok
2022. 09. 26.
Az étrend-kiegészítőkkel kapcsolatos együttműködéshez csatlakozó gyógyszertárak listája
»
2020. 02. 18.
Betegjogi képviselők elérhetőségei
»
2020. 01. 19.
Segítség gyógyszerésznek, betegnek
»
2016. 05. 25.
Megszűnik a „diabetikus”, „cukorbetegek is fogyaszthatják” és a narancssárga kör jelölés – ogyei.gov-hu
»
2016. 03. 11.
A tavaszi fáradtság okai – és amit ellenük tehetünk – tetplatform.hu
»
Tovbb »
Eseménynaptár
«
2024 prilis»
hkszcspszv
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
konferencia  testületi esemény  továbbképzés  vándorgyűlés  szabadidős esemény 
Hirdetőtábla
Állás
Helyettesítés
Egyéb
Tovbb »
Közös dolgaink
2023. 03. 29.
Az MGYK XII. Vándorgyűléséről
»
2019. 05. 24.
Belső Minőségügyi Kézikönyv III. kiadás
»
2022. 12. 06.
A XI. Gyógyszerész Köztestületi Napokról
»
Tovbb »
Gyógyszertár-működtetés
2017. 03. 09.
Pályázati lehetőségek gyógyszertárak számára
»
2016. 03. 03.
A gyógyszertári finanszírozási előleg alakulása 2010-től 2016. januárig
»
2016. 03. 03.
A gyógyszertári vállalkozások 2014. évi mérlegbeszámolóinak és pénzügyi helyzetének alakulása
»
Tovbb »
Hasznos linkek
Jogszablykeres
Kamarai tájékoztatók
2020. 03. 31.
Kórházi Minőségirányítási Standardok
»
2016. 01. 07.
Minőségügyi kézikönyv gyógyszertáraknak – II. kiadás
»
2014. 06. 26.
1/2014 (VI. 19.) MGYK ELNÖKSÉGI AJÁNLÁS GYÓGYSZERTÁRI UTAZÁSI TANÁCSADÁSHOZ - MGYK
»
Tovbb »
Tovbb »
Archvum
A honlapon tallhat informcik clja az egszsggyi ismeretek bvtse, de ez nem helyettesti az orvos, gygyszersz, vagy ms szakember felkeresst.
© 20082017 Magyar Gygyszerszi Kamara - Minden jog fenntartva - Regisztráció a védett tartalmak eléréséhez! Hírlevélre történő le- és feliratkozás!
Utols mdosts: 2024. 04. 23 kedd