Magyar Gygyszerszi Kamara
rtkteremt rdekvdelem
akadlymentes verzi
Vissza az alaprtelmezett verzihoz H-1068 Budapest
Dzsa Gyrgy t 86/b
Tel.: (+36-1) 351-9483
(+36-1) 413-1924
Fax: (+36-1) 351-9485
E-mail: hivatal@mgyk.hu
Keress RSS
KezdőlapA KamarárólTovábbképzésekSzakmai fórumPályázati lehetőségekKamarai tagsági információkIrattár
Belps
Felhasznlnv:
Jelsz:
Elfelejtett jelsz
Regisztrci
OK
GYIK
2018. 08. 30.
Tájékoztató az e-ügyintézésről
»
2016. 11. 23.
Tudnivalók az étrend-kiegészítőkel kapcsolatos megállapodásról
»
2014. 09. 22.
Személyi jogosok pontszám igazolása – mgyk.hu
»
2014. 06. 10.
Ki állítja ki a gyakorlati pont igazolást? - MGYK Országos Hivatala
»
2017. 06. 20.
Az AEEK működési nyilvántartással kapcsolatos tájékoztató anyagai
»
Tovbb »
Gygyszerszi Hrlap
Hrlevelek
Sajtófigyelő
2024. 04. 23.
Az étrend-kiegészítő nem gyógyszer, nem is lehet úgy reklámozni - uzletem.hu
»
2024. 04. 22.
Már tizennégy évesen kipróbálják a drogot a magyar fiatalok - magyarnemzet.hu
»
2024. 04. 19.
A világ TOP 10 gyógyszeripari vállalata 2024-ben - pharmaonline.hu
»
2024. 04. 18.
Már a felírt gyógyszerek betegtájékoztatóit is tartalmazza az EgészségAblak - pharmaonline.hu
»
Tovbb »
Szolgáltatások
2021. 11. 09.
Együttműködési megállapodás az MGYK és a KOMPLEX Kamarai Pénzügyi Tanácsadó Kft. között
»
2020. 06. 14.
Volvo: kedvezmény kamarai tagoknak
»
2019. 08. 27.
ATASI – Adatvédelmi módszertan gyógyszertáraknak
»
2019. 01. 07.
All You Can Move (AYCM) SportPass kamarai tagoknak
»
2017. 03. 10.
Együttműködési szerződést kötött az MGYK és a Global Payments Europe
»
Tovbb »

E-Papír
Bannerek


 Bannerek

Bannerek 

Bannerek 

Bannerek 

Bannerek

 

MOL-MGYK tájékoztató!

Bannerek

 

 Vodafone

Bannerek

 

 

Gyógyszerész Gondozási Bizottság

Mit kíván a magyar gyógyszerész?
2010. februr 15.

Mit kíván a magyar gyógyszerész?

A fenti címmel kerül sor 2010. február 19-21. között a Kamara III. Vándorgyűlésére Debrecenben. Az áthallás-szerű történelmi utalás nem véletlen: a Kamara vezetői a rendezvényt nyíltan programalkotó összejövetelnek tekintik.

Az elmúlt években folytatott „kármentő” szakmapolitikai tevékenység során – a stratégiai célkitűzéseket nem feledve – csupán olyan korrekciók kezdeményezésére nyílt lehetőség, amelyek a neoliberális doktrína mentén végrehajtott erőszakos liberalizálás során kialakított struktúra alapvető megváltoztatására nem adtak lehetőséget. Ennek ellenére kezdeményezéseinkkel a politikai döntéshozók nem vagy csak korlátozottan voltak hajlandóak foglalkozni, s ha történt is megállapodás egyes részkérdésekben, a koalíciós alkudozás vagy a gyakran hangoztatott „politikai realitás” következményeképpen a legvégső pillanatban is képes volt a liberális lobby a saját álláspontjának az érvényesítésére és a liberális ámokfutás következményeinek a konzerválására.

A változó politikai erőtér a változtatás esélyét hordozza. Egyrészt azért, mert ma már mindenki láthatja, hogy a neoliberális elvek érvényesítésének több a kára, mint a haszna. Másrészt azért, mert a politikai erőtér változása a közszolgáltatásokkal kapcsolatos politikai elvárások hangsúlyait is átrendezheti. A lehetőség azonban csak lehetőség marad, ha a szakma nem képes megadni a változtatás irányát és e mögé nem képes egységesen felsorakozni.

A Kamara a Vándorgyűlést a programalkotás jegyében hirdeti meg. Négy szekcióban tekintjük át a helyzetünket és a teendőket. Mindegyik szekció vitaindító előadásait követően fórumot szervezünk, melyek végén összegezzük az álláspontunkat és a teendőket.

A Kamara vezetői kérik a tagságot, hogy minél nagyobb számban vegyenek részt a rendezvényen. Húsz év után ismét teremtsük meg a lehetőségét annak, hogy „rólunk ne nélkülünk” szülessenek döntések.

 

Programtervezet

A pénteken délben kezdődő és vasárnap délben befejeződő rendezvény négy témacsokor megvitatására vállalkozik.

1. Az állam szerepe a gyógyszerellátásban A gyógyszerellátásban az állam szerepe és feladata megkerülhetetlen. Ez alkotmányossági megfontolásokkal is igazolható. A gyógyszerellátás rendszerét meghatározza az állam, a szakma és a gyógyszerész közötti feladat- és felelősség-megosztás elve és gyakorlata. Ebből a szempontból vizsgálva több modell is megvalósult az elmúlt évtizedekben: a gyógyszerellátás a rendszerváltásig állami (önkormányzati) vállalati formában működött, majd egy szociális piacgazdasági modell kiépítésére került sor, ahol a szereplők között klasszikus feladat- és felelősség-megosztás érvényesült és az igazgatási/hatósági feladatok ellátására a korábbi magyar hagyományokra épülő jogkörű és szervezetű intézményrendszer jött létre. A liberalizáció során az állam is „öncsonkítást” hajtott végre, ami nemcsak az állami jogkörök leépítését (és részben decentralizálását) jelenti, hanem az állam az igazgatási/hatósági feladatokat ellátó, engedélyező, ellenőrző szervezeteit is leépítette. Ennek a következményei ma már egyre jobban láthatók. Emiatt indokolt összegezni, hogy (1) melyek az új szabályozási modell tapasztalatai, (2) milyen tapasztalatok szűrhetők le az átszervezésből és (3) hogyan érinti a gyógyszerellátást az állami szerep változása.

2. A gyógyszerellátás helyzete A gyógyszerellátás helyzetében bekövetkezett jól ismert változások részben a liberalizációval, részben a konvergencia-programmal magyarázhatók. Ezek a változások vizsgálhatók szakmai, gazdasági, társadalompolitikai és érdekvédelmi szempontból. Mivel az elmúlt években szakmai, gazdasági és érdekvédelmi szempontú elemzések is születtek, érdemes a gyógyszerellátás helyzetének társadalompolitikai szempontú elemzése, s ennek során vizsgálni (1) az új tőketulajdonosok szerkezetét, mozgató rugóit, (2) a gyógyszerellátó struktúra változásainak hatását a betegellátás biztonságára, gazdaságosságára és színvonalára, (3) a gyógyszerellátó struktúra hatását az egészség- és gyógyszerpolitikai célkitűzések érvényesülésére.

3. Képzés és kompetenciák a liberalizált gyógyszerellátás rendszerében A gyógyszerellátásban működő szakemberek képzésével szemben több elvárás fogalmazható meg. Ilyen pl. a megfelelő létszám, a megfelelő tudás/felkészültség/készségek és a megfelelő szemlélet biztosítása. A továbbképzések rendszerét pedig az időközben bekövetkezett változásokhoz kell igazítani úgy, hogy a különböző életkori sajátosságokkal és előélettel rendelkező szakembereknek is lehetőséget biztosítson a napi feladatok megfelelő ellátásához. Az elvárások reálisan csak a rendelkezésre álló források és a kompetenciák függvényében vizsgálhatók. A megújuló és új gyógyszerészi kompetenciák is új feladatokat támasztanak, továbbá az asszisztensek és szakasszisztensek képzése és továbbképzése sem harmonizál a jogszabályban rögzített kompetenciakörükkel. A program célja a szakember-ellátottság mennyiségi és minőségi problémáinak a feltárása és megfelelő megoldások kialakítása.

4. Érdekvédelem A kamara/kamarák funkciójának értelmezése körül sok félreértés tapasztalható, továbbá a liberalizálás rendszere a kamara működésére nagy kihatással volt. A programban célszerű tisztázni, hogy mit jelent a „szakmai” érdekvédelem, továbbá hogyan tud a kamara megfelelni a közhatalmi és szakmai önkormányzati feladatoknak. *** Valamennyi téma megvitatására a szakterület vezető képviselőit kérjük fel. Valamennyi témacsokor tudatosan több témát jelenít meg, mint ahány kellő mélységű körbejárására a konferencia keretei lehetőséget nyújtanak. Ez a választás kényszerét és a súlyozás lehetőségét hordozza. Az egyes témacsokrokat fórum keretében vitatjuk meg: a vitaindítókat követően érdemi konzultációkat tervezünk, hogy a konferencia zárásaként egy tézisgyűjtemény álljon a rendelkezésünkre.

A rendezvény akkreditálása megtörtént. Pontérték: 10 pont (C típusú). A részletes program és a jelentkezési lap csatolva található.

Program (1).pdf

Jelentkezési lap (1).pdf

« Vissza
Betegsarok
2022. 09. 26.
Az étrend-kiegészítőkkel kapcsolatos együttműködéshez csatlakozó gyógyszertárak listája
»
2020. 02. 18.
Betegjogi képviselők elérhetőségei
»
2020. 01. 19.
Segítség gyógyszerésznek, betegnek
»
2016. 05. 25.
Megszűnik a „diabetikus”, „cukorbetegek is fogyaszthatják” és a narancssárga kör jelölés – ogyei.gov-hu
»
2016. 03. 11.
A tavaszi fáradtság okai – és amit ellenük tehetünk – tetplatform.hu
»
Tovbb »
Eseménynaptár
«
2024 prilis»
hkszcspszv
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
konferencia  testületi esemény  továbbképzés  vándorgyűlés  szabadidős esemény 
Hirdetőtábla
Állás
Helyettesítés
Egyéb
Tovbb »
Közös dolgaink
2023. 03. 29.
Az MGYK XII. Vándorgyűléséről
»
2019. 05. 24.
Belső Minőségügyi Kézikönyv III. kiadás
»
2022. 12. 06.
A XI. Gyógyszerész Köztestületi Napokról
»
Tovbb »
Gyógyszertár-működtetés
2017. 03. 09.
Pályázati lehetőségek gyógyszertárak számára
»
2016. 03. 03.
A gyógyszertári finanszírozási előleg alakulása 2010-től 2016. januárig
»
2016. 03. 03.
A gyógyszertári vállalkozások 2014. évi mérlegbeszámolóinak és pénzügyi helyzetének alakulása
»
Tovbb »
Hasznos linkek
Jogszablykeres
Kamarai tájékoztatók
2020. 03. 31.
Kórházi Minőségirányítási Standardok
»
2016. 01. 07.
Minőségügyi kézikönyv gyógyszertáraknak – II. kiadás
»
2014. 06. 26.
1/2014 (VI. 19.) MGYK ELNÖKSÉGI AJÁNLÁS GYÓGYSZERTÁRI UTAZÁSI TANÁCSADÁSHOZ - MGYK
»
Tovbb »
Tovbb »
Archvum
A honlapon tallhat informcik clja az egszsggyi ismeretek bvtse, de ez nem helyettesti az orvos, gygyszersz, vagy ms szakember felkeresst.
© 20082017 Magyar Gygyszerszi Kamara - Minden jog fenntartva - Regisztráció a védett tartalmak eléréséhez! Hírlevélre történő le- és feliratkozás!
Utols mdosts: 2024. 04. 23 kedd