Magyar Gygyszerszi Kamara
rtkteremt rdekvdelem
akadlymentes verzi
Vissza az alaprtelmezett verzihoz H-1068 Budapest
Dzsa Gyrgy t 86/b
Tel.: (+36-1) 351-9483
(+36-1) 413-1924
Fax: (+36-1) 351-9485
E-mail: hivatal@mgyk.hu
Keress RSS
KezdőlapA KamarárólTovábbképzésekSzakmai fórumPályázati lehetőségekKamarai tagsági információkIrattár
Belps
Felhasznlnv:
Jelsz:
Elfelejtett jelsz
Regisztrci
OK
GYIK
2018. 08. 30.
Tájékoztató az e-ügyintézésről
»
2016. 11. 23.
Tudnivalók az étrend-kiegészítőkel kapcsolatos megállapodásról
»
2014. 09. 22.
Személyi jogosok pontszám igazolása – mgyk.hu
»
2014. 06. 10.
Ki állítja ki a gyakorlati pont igazolást? - MGYK Országos Hivatala
»
2017. 06. 20.
Az AEEK működési nyilvántartással kapcsolatos tájékoztató anyagai
»
Tovbb »
Gygyszerszi Hrlap
Hrlevelek
Sajtófigyelő
2024. 04. 24.
Májusban várható a változás: így kezelné a magyar kormány az egyre súlyosabb gyógyszerhiányt - rtl.hu
»
2024. 04. 24.
Lakóhelyükön térképezhetik fel egészségüket - szon.hu
»
2024. 04. 23.
Az étrend-kiegészítő nem gyógyszer, nem is lehet úgy reklámozni - uzletem.hu
»
2024. 04. 22.
Már tizennégy évesen kipróbálják a drogot a magyar fiatalok - magyarnemzet.hu
»
Tovbb »
Szolgáltatások
2021. 11. 09.
Együttműködési megállapodás az MGYK és a KOMPLEX Kamarai Pénzügyi Tanácsadó Kft. között
»
2020. 06. 14.
Volvo: kedvezmény kamarai tagoknak
»
2019. 08. 27.
ATASI – Adatvédelmi módszertan gyógyszertáraknak
»
2019. 01. 07.
All You Can Move (AYCM) SportPass kamarai tagoknak
»
2017. 03. 10.
Együttműködési szerződést kötött az MGYK és a Global Payments Europe
»
Tovbb »

E-Papír
Bannerek


 Bannerek

Bannerek 

Bannerek 

Bannerek 

Bannerek

 

MOL-MGYK tájékoztató!

Bannerek

 

 Vodafone

Bannerek

 

 

Gyógyszerész Gondozási Bizottság

Az egészségügy gyógyulása
2010. szeptember 30.

Az alábbiakban részleteket közlünk a felszólalásokból. A konferencia teljes anyaga már elérhető  a jelszóval rendelkezők számára, a Napi Gazdaság honlapján.

Horváth Tamás, a Magyar Gyógyszerészi Kamara (MGYK) leszögezte: a kormányprogram kitűzte célként a patikai liberalizáció leállítását, nincs társadalmi felhatalmazással rendelkező politikai erő, ami képviselhetné a liberalizáció megtartását. Elmondta: alapvető gond, hogy a társadalmi feladatot jelentő gyógyszerellátást versenypiaci feltételek között kell végezni. Az elnök szerint helyre kell állítani a hatékony állami fellépést. Azt tartaná elfogadhatónak, ha a gyógyszerészek minimum 51 százalékos tulajdonjogát törvényesítenék, de közben meg kellene oldani a legolcsóbb generikus szerek értékesítésének támogatását, a gyógyszertári ügyelet finanszírozását is. Megjegyezte, hogy a méretgazdaságossági határ nő az árrés csökkenése és a forgalom átstrukturálódása miatt. Kifogásolta, hogy a szabad patikaalapítás hatására a gyógyszertári dolgozók szakmai összetétele kedvezőtlenül változott.

Ha minden szereplő eltekint önös érdekeitől, akkor be kell ismerni: a liberalizációnak vannak előnyei is, ehhez azonban a beteg oldaláról kell nézni a kérdést - állította viszont Kinics László, a Hálózati Gyógyszertárak Szövetségének alelnöke. Mint sorolta: a korábbi évtizedekben súlyos problémát jelentő éjszakai és hétvégi ügyelet megoldódott, a gyógyszerhez jutás feltételei időben és térben javultak. (...) A kamara - jelentette ki - mindig a tulajdonos gyógyszerészek érdekképviseletét látta el. A mai gyógyszertárvezetők (akik régebben nem juthattak volna erre a posztra) igen jó színvonalon kezdenek dolgozni. (...) A szakemberhiány enyhült, sokan visszaáramlottak a patikákba, mert azok vonzóbbak lettek. A szakmai igényesség megnőtt, megszűnt a korábbi tespedtség.

Kinics nem látja azonban teljesen egyoldalúan a kérdést. A korlátok lebontása miatt nem a valós igényeknek megfelelő helyen jöttek létre patikák, ráadásul beindult egy sajátos üzletág. A kistelepülések gyógyszerellátását nem a liberalizáció tette tönkre - hangsúlyozta. A teljes korlátozás szerinte csak egy szűk gyógyszertár-tulajdonosi érdeket szolgálna.

Bogsch Erik szerint a hazai gyártók a betegek közel felét látják el, árbevételük azonban csak a teljes forgalom kevesebb mint egynegyede. A gyártói befizetések viszont megduplázódtak: 2003 és 2006 között 59,8 milliárd forintot tettek ki, 2007 és 2010 augusztusa között azonban már 146,5 milliárdot, a 12 százalékos különadó jogcímén 2007 és 2010 első hét hónapjában több mint 100 milliárd forintot fizettek be a hazai gyártók az államkasszába. Bogsch szerint komoly problémát jelent az is, hogy a gyártói befizetések elfolynak az egészségbiztosítási alapba, azokat nem számítják bele a gyógyszerkasszába. Bogsch szerint a gyártói befizetéseket be kell csatornázni a gyógyszerkasszába, illetve el kell törölni a delistázási korlátot és a nemzetközi referenciaárazást. Módosításra szorul a gyógyszergazdaságossági törvény, a transzparenciarendelet, reális költségvetési tervezésre és a közgyógyellátási rendszer átalakítására van szükség - sorolta az elnök.

Éger István, a Magyar Orvosi Kamara ( MOK) elnöke elmondta: kitűzött időpontja van a kamarai törvénynek, megállapodás született arról is, hogy a praxistörvényt még az idén rendbe kell tenni, halad az orvosok jogállásának szabályozása is. Ezek azok a lépések, amelyekkel az orvosokat, ha hazahozni nem is lehet, de itthon tartani igen - tette hozzá.(...) A mindent megrontó közbizalmi válság - ami az orvosok között is létezik - akadályozza a rövid távú megoldásokat (ez szerinte az egészségügyben eleve 3-5 évet jelent).

Rácz Jenő, a Magyar Kórházszövetség elnöke szerint a rendelkezésre álló források, szolgáltatáscsomagok és szakmai protokollok mellett nem lehet működtetni a rendszert, beavatkozás nélkül a szolgáltatások spontán szűkülése mellett csökkenni fog a minőség és nőni az eladósodottság a szektorban. A volt egészségügyi miniszter szerint 235 milliárd forintra lenne szükség ahhoz, hogy a magyar egészségügy elérje a visegrádi országok átlagát.(...)

Csiba Gábor, a Stratégiai Szövetség a Magyar Kórházakért Egyesület elnöke: az igényeket területenként kell felmérni és ezekhez rendelni a szükséges kapacitásokat, megszüntetve az intézmények közötti igazságtalan különbségeket.

A közigazgatási reform során olyan döntést kell hozni, amely az államnak fenntartói minőségben nagyobb szerepet szán az egészségügyben - jelentette ki Mikola István, az Országgyűlés egészségügyi bizottságának elnöke Mikola szerint ez nem államosítást jelent, hanem a működtetésben megvalósuló állami felelősség növelését, ahogy fogalmazott: a kórházakat mint Magyarország legnagyobb üzemeit a megyei közigazgatási hivatalokon keresztül állami felelősségi körbe helyezik.(...)

A jelenlegi teljesítményfinanszírozási rendszer fenntarthatatlan, hiányoznak a ráfordításelemzések, az állami felelősség kiteljesedésével, legalábbis átmenetileg, egy fenntarthatóbb finanszírozási rendszerre kell visszalépni. A tavalyi zárszámadási törvénytervezet alapján az látszik, hogy az egészségbiztosítás hiánya az elmúlt években a tizenhétszeresére emelkedett - tette hozzá. A források elosztását olyan tényekre alapozott stratégiai rendszerre bízná Mikola, amely az országon belül a térségek prioritásait venné figyelembe a szolgáltatási csomagok meghatározásakor is. (...) A politikus hangsúlyos kérdésnek tartja a gyógyszerészeti kis- és nagykereskedelem fúziós tilalmát is mint a tőkekoncentráció megakadályozásának eszközét.

 

Tovább >>

« Vissza
Betegsarok
2022. 09. 26.
Az étrend-kiegészítőkkel kapcsolatos együttműködéshez csatlakozó gyógyszertárak listája
»
2020. 02. 18.
Betegjogi képviselők elérhetőségei
»
2020. 01. 19.
Segítség gyógyszerésznek, betegnek
»
2016. 05. 25.
Megszűnik a „diabetikus”, „cukorbetegek is fogyaszthatják” és a narancssárga kör jelölés – ogyei.gov-hu
»
2016. 03. 11.
A tavaszi fáradtság okai – és amit ellenük tehetünk – tetplatform.hu
»
Tovbb »
Eseménynaptár
«
2024 prilis»
hkszcspszv
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
konferencia  testületi esemény  továbbképzés  vándorgyűlés  szabadidős esemény 
Hirdetőtábla
Állás
Helyettesítés
Egyéb
Tovbb »
Közös dolgaink
2024. 04. 24.
Az MGYK XIII. Vándorgyűléséről
»
2023. 03. 29.
Az MGYK XII. Vándorgyűléséről
»
2019. 05. 24.
Belső Minőségügyi Kézikönyv III. kiadás
»
Tovbb »
Gyógyszertár-működtetés
2017. 03. 09.
Pályázati lehetőségek gyógyszertárak számára
»
2016. 03. 03.
A gyógyszertári finanszírozási előleg alakulása 2010-től 2016. januárig
»
2016. 03. 03.
A gyógyszertári vállalkozások 2014. évi mérlegbeszámolóinak és pénzügyi helyzetének alakulása
»
Tovbb »
Hasznos linkek
Jogszablykeres
Kamarai tájékoztatók
2020. 03. 31.
Kórházi Minőségirányítási Standardok
»
2016. 01. 07.
Minőségügyi kézikönyv gyógyszertáraknak – II. kiadás
»
2014. 06. 26.
1/2014 (VI. 19.) MGYK ELNÖKSÉGI AJÁNLÁS GYÓGYSZERTÁRI UTAZÁSI TANÁCSADÁSHOZ - MGYK
»
Tovbb »
Tovbb »
Archvum
A honlapon tallhat informcik clja az egszsggyi ismeretek bvtse, de ez nem helyettesti az orvos, gygyszersz, vagy ms szakember felkeresst.
© 20082017 Magyar Gygyszerszi Kamara - Minden jog fenntartva - Regisztráció a védett tartalmak eléréséhez! Hírlevélre történő le- és feliratkozás!
Utols mdosts: 2024. 04. 24 szerda