Magyar Gyógyszerészi Kamara
értékteremtő érdekvédelem
akadálymentes verzió
Vissza az alapértelmezett verzióhoz H-1068 Budapest
Dózsa György út 86/b
Tel.: (+36-1) 351-9483
(+36-1) 413-1924
Fax: (+36-1) 351-9485
E-mail: hivatal@mgyk.hu
Keresés RSS
Kezd?lapA KamarárólTovábbképzésekSzakmai fórumPályázati lehet?ségekKamarai tagsági információkIrattár
Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
Elfelejtett jelszó
Regisztráció
OK
GYIK
2018. 08. 30.
Tájékoztató az e-ügyintézésr?l
»
2016. 11. 23.
Tudnivalók az étrend-kiegészít?kel kapcsolatos megállapodásról
»
2014. 09. 22.
Személyi jogosok pontszám igazolása ? mgyk.hu
»
2014. 06. 10.
Ki állítja ki a gyakorlati pont igazolást? - MGYK Országos Hivatala
»
2017. 06. 20.
Az AEEK m?ködési nyilvántartással kapcsolatos tájékoztató anyagai
»
Tovább »
Gyógyszerészi Hírlap
Hírlevelek
Sajtófigyel?
2022. 07. 06.
120 végz?s hallgatót avattak gyógyszerészdoktorrá – Semmelweis Hírek
»
2022. 07. 06.
Vezet?i kinevezések az Egisnél - infostart.hu
»
2022. 07. 05.
Semmelweis nap: Elismeréseket, kinevezéseket adtak át Békéscsabán - behir.hu
»
2022. 07. 04.
Az MTA és a MESZK közösen adott át kitüntetéseket - weborvos.hu
»
Tovább »
Szolgáltatások
2021. 11. 09.
Együttm?ködési megállapodás az MGYK és a KOMPLEX Kamarai Pénzügyi Tanácsadó Kft. között
»
2020. 06. 14.
Volvo: kedvezmény kamarai tagoknak
»
2019. 08. 27.
ATASI – Adatvédelmi módszertan gyógyszertáraknak
»
2019. 01. 07.
All You Can Move (AYCM) SportPass kamarai tagoknak
»
2017. 03. 10.
Együttm?ködési szerz?dést kötött az MGYK és a Global Payments Europe
»
Tovább »

E-Papír
Bannerek


 Bannerek

Bannerek 

Bannerek 

Bannerek 

Bannerek

 

MOL-MGYK tájékoztató!

Bannerek

 

 Vodafone

Bannerek

 

 

Gyógyszerész Gondozási Bizottság

A Magyar Gyógyszerészi Kamara elnökségének álláspontja a gyógyszertári marketinggel kapcsolatos kérdésekben
2015. szeptember 29.

A Magyar Gyógyszerészi Kamara elnöksége szeptember 24-i ülésén a gyógyszertári marketinggel kapcsolatos kérdésekben az alábbi állásfoglalást fogadta el.


1. A gyógyszertári marketinggel kapcsolatos, elmúlt években bevezetett jogszabályi rendelkezések segítettek, hogy az egészségügybe visszaintegrálódó lakossági gyógyszerellátásban a betegérdek váljék els?dlegessé a forgalomnövelést célzó promóciós technikákkal szemben. Ez a 2010-ben elindított modellkorrekció mellett azért is indokolt volt, mert a gyógyszertári marketing funkciójában, céljaiban és eszközeiben is szükségszer?en eltér a gyógyszergyárak gyógyszer- és a nagykeresked?k kereskedelmi marketingjét?l. A gyógyszertár valamennyi termék értékesítése során egészségügyi feladatot lát el. A jogszabályi változások egyaránt vonatkoznak az árszabályozás szigorítására, az ajándékozás tiltására, a forgalomnövelést célzó kereskedelmi technikák visszaszorítására, a szakmai szolgáltatások el?térbe helyezésére és a gyógyszerész (különösen a személyi jogos gyógyszerész) személyes felel?sségére.

2. A kamara etikai kódexe, a 2/2013. számú elnökségi ajánlás tartalma és szellemisége, valamint a bels? min?ségügyi kézikönyv marketinggel foglalkozó fejezete lényeges átdolgozást nem igényel, a dokumentumokban az id?közben bekövetkezett jogszabályi változások átvezetése (pl. gyógyszertár definíció, gyógyszertári profilrendelet) indokolt. Ennek elvégzésére a Jogi munkabizottságot kérjük fel.

3. A gyógyszertár egészségügyi intézmény, ahol a betegek (páciensek) bizalmát és a gyógyszertári szolgáltatások iránti elkötelezettségét els?dlegesen a gyógyszerbiztonsággal, a szolgáltatások min?ségével, megbízhatóságával, a személyes tájékoztatással és a megelégedettség növelésével kell elérni. A betegek tájékozottságát szolgáló (a gyógyszertár nevét, elérhet?ségét, nyitva tartását közl?), használati értékkel nem bíró kártyákat és szórólapokat nem min?sítjük ajándéknak, a betegek tájékozottságát, egészségtudatos magatartását célzó, a gyógyszertárak szolgáltatásait bemutató brosúrák, kiadványok patikai terjesztését jogszabály teszi lehet?vé. A kifejezetten a gyógyszertárak árakcióira koncentráló, patikában és patikán kívül terjesztett patikai kiadványokat nem támogatjuk.

4. A gyógyszertári marketing els? számú felel?se a személyi jogos gyógyszerész, akinek tudta és beleegyezése nélkül nem folyhat marketing tevékenység a gyógyszertárban. Ennek tudatosításában els?dlegesen az etikai kollégiumra, az egységes szemlélet kialakításában az etikai bizottságokra számít az elnökség. A személyes felel?sség tudatosítását a megújuló gyógyszer-felügyeleti rendszer is el?segítheti.

5. Ismételten kezdeményezzük a gyógyszerek gyógyszertáron kívüli forgalmazásának megszüntetését.

6. A gyógyszertárban is forgalmazható termékek közül a gyógyászati segédeszközök (különösen a kötszerek, t?k-fecskend?k, tesztcsíkok és pelenkák) forgalmazási feltételeinek javítása indokolt, ez els?dlegesen az árképzésük szabályozásának korrekciójával, valamint a közfinanszírozott gyógyászati segédeszközök transzparens forgalmazási feltételeinek megteremtésével érhet? el.

7. A vény nélküli gyógyszerek körében hatástanulmány készítését kezdeményezzük a gyógyszertári árakciók szakmai, ellátási és gazdasági hatásairól. Régóta megoldatlan probléma a gyógyszertárból értékesített termékek EP elszámolásának teljes kör?vé tétele. 

8. A szociális intézmények gyógyszerellátásának gyakorlatát és szabályait összhangba kell hozni.

9. Tisztázandóak

  • a gyógyszertárak teljes körét érint? hivatalos népegészségügyi programok promóciójának keretei,
  • a patikán keresztül folytatott közvetített reklám gyakorlata és felel?ssége,
  • a törzsvásárlói és a hitelkártya kedvezmények alkalmazásának keretei.

10. Javasoljuk, hogy a gyógyszertári marketinggel kapcsolatos kérdések fogalmi kereteinek tisztázására és a gyakorlati szempontok mérlegelésére kezd?djön szakmai vita a Szakmai és a Gazdasági munkabizottság koordinációjával.

Budapest, 2015. szeptember 24.

Dr. Hankó Zoltán

elnök


A Magyar Gyógyszerészi Kamara Megfontolások és ajánlások a gyógyszertárak marketing tevékenységéhez cím? 2013-as tájékoztatója itt érhet? el.

« Vissza
Betegsarok
2021. 03. 19.
Az étrend-kiegészít?kkel kapcsolatos együttm?ködéshez csatlakozó gyógyszertárak listája
»
2020. 02. 18.
Betegjogi képvisel?k elérhet?ségei
»
2020. 01. 19.
Segítség gyógyszerésznek, betegnek
»
2016. 05. 25.
Megsz?nik a „diabetikus”, „cukorbetegek is fogyaszthatják” és a narancssárga kör jelölés – ogyei.gov-hu
»
2016. 03. 11.
A tavaszi fáradtság okai – és amit ellenük tehetünk – tetplatform.hu
»
Tovább »
Eseménynaptár
«
2022 július»
hkszcspszv
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
konferencia  testületi esemény  továbbképzés  szabadid?s esemény 
Hirdet?tábla
Állás
Helyettesítés
Egyéb
Tovább »
Közös dolgaink
2019. 05. 24.
Bels? Min?ségügyi Kézikönyv III. kiadás
»
2020. 09. 07.
Elnöki beszámolók a Kamara küldöttközgy?léseire
»
2019. 03. 27.
Az MGYK XI. Vándorgy?lésér?l
»
Tovább »
Gyógyszertár-m?ködtetés
2017. 03. 09.
Pályázati lehet?ségek gyógyszertárak számára
»
2016. 03. 03.
A gyógyszertári finanszírozási el?leg alakulása 2010-t?l 2016. januárig
»
2016. 03. 03.
A gyógyszertári vállalkozások 2014. évi mérlegbeszámolóinak és pénzügyi helyzetének alakulása
»
Tovább »
Hasznos linkek
Jogszabálykereső
Kamarai tájékoztatók
2020. 03. 31.
Kórházi Min?ségirányítási Standardok
»
2016. 01. 07.
Min?ségügyi kézikönyv gyógyszertáraknak ? II. kiadás
»
2014. 06. 26.
1/2014 (VI. 19.) MGYK ELNÖKSÉGI AJÁNLÁS GYÓGYSZERTÁRI UTAZÁSI TANÁCSADÁSHOZ - MGYK
»
Tovább »
Tovább »
Archívum
A honlapon található információk célja az egészségügyi ismeretek bővítése, de ez nem helyettesíti az orvos, gyógyszerész, vagy más szakember felkeresését.
© 2008–2017 Magyar Gyógyszerészi Kamara - Minden jog fenntartva - Regisztráció a védett tartalmak eléréséhez! Hírlevélre történ? le- és feliratkozás!
Utolsó módosítás: 2022. 07. 07 csütörtök