Kapcsolat
H-1068 Budapest, Dózsa György út 86/b.
Tel.: (+36-1) 351-9483, (+36-1) 413-1924,
Fax: (+36-1) 351-9485
E-mail: hivatal@mgyk.hu Hivatali kapu: MGYK
KRID azonosító: 338169369(fu)
Web: www.mgyk.hu
Nyomtatható változat
2013. február 18.
Gyógyszertár-ellenőrzési szempontok – 2013 - MGYK

A Köztestületi Napok 2012. november 23-24.-i rendezvényéhez kapcsolódó egyeztetéseken dr. Paller Judit országos tiszti főorvossal és dr. Cseh Ildikó országos tiszti főgyógyszerésszel a Kamara vezetői megállapodtak abban, hogy az OTH átadja a Kamarának a 2013. évi főbb ellenőrzési szempontokat, az ellenőrzések egyszerűbbé és gyorsabbá tétele érdekében, és egyben kéri, hogy a Kamara erről tájékoztassa a tagságát.

A megállapodásnak megfelelően az OTH a tájékoztatót február 13.-i keltezésű levélben a Kamarának megküldte. E szerint, a kiemelt ellenőrzési szempontok az alábbiak:

- Feliratok aktuálisak, jól láthatóak legyenek a gyógyszertár homlokzatán, a bejáratánál és az officinában.

- A gyógyszertári helyiségek szakfeladatoknak megfelelő használata megvalósuljon.

- Dokumentumok legalább másolatban rendelkezésre álljanak (mérlegek hitelesítési dokumentumai, munkaszerződések, megbízások, szakfeladatok rögzítése minden szakdolgozó esetén, orvosi igazolások, kamarai tagság igazolásai, működési nyilvántartás igazolásai stb.).

- Nyilvántartások naprakész vezetése.

- Gyógyszertárvezető távolléte esetén a helyettes gyógyszerész felvilágosítással tudjon szolgálni a gyógyszertár személyi, tárgyi, működési feltételeiről.

A tiszti főgyógyszerész asszony tájékoztatása értelmében „szakmai vagy jogszabályba ütköző tevékenység felmerülése esetén sokkal szélesebb körű ellenőrzés megtartása válhat szükségessé.”


A levél felhívja a figyelmet arra is, hogy

- az ún. panaszkönyvi bejegyzések kezelésében gyakori hiba, miszerint a bejegyzést kivizsgálásra vagy tájékoztatásul közvetlenül megküldik a hatósághoz. Azonban a lakossági panasz és közérdekű bejelentések kivizsgálása az 1997. évi CLIV. törvény 29. § alapján az egészségügyi szolgáltató, azaz a gyógyszertár működtető képviselőjének a kötelessége. A törvény legfeljebb 30 munkanapot biztosít arra, hogy a panasz kivizsgálásáról a működtető a panaszost tájékoztassa, és egyben jelezze, hogy amennyiben a választ nem fogadja el, a gyógyszertár felügyeletét ellátó hatóságoknál, szerveknél is megteheti a bejelentését;

- az OTH a gyógyszertárvezetők számára működési nyilvántartásuk meghosszabbítása érdekében gyakorlati idejüket csak akkor igazolja, ha azok a gyógyszertár működtetőjével munkavégzésre irányuló jogviszonyban nem álltak. Ha munkavégzésre irányuló jogviszonyuk fennállt a kérelmezett időszakban, akkor az orvosok, fogorvosok, gyógyszerészek és az egészségügyi felsőfokú szakirányú szakképesítéssel rendelkezők folyamatos továbbképzéséről szóló 64/2011. (XI. 29.) NEFMI sz. rendelet 8. § (2) bekezdése értelmében az igazolást számukra a foglalkoztató állítja ki.

 

Budapest, 2013. február 18.

Dr. Hankó Zoltán
elnök

2018-2024 © MAGYAR GYÓGYSZERÉSZI KAMARA
hírlevél