Kapcsolat
H-1068 Budapest, Dózsa György út 86/b.
Tel.: (+36-1) 351-9483, (+36-1) 413-1924,
Fax: (+36-1) 351-9485
E-mail: hivatal@mgyk.hu Hivatali kapu: MGYK
KRID azonosító: 338169369
Web: www.mgyk.hu
/magyargyogyszereszikamara
Nyomtatható változat
2010. február 13.
Szövetkeznek a gyógyszergyártók - echotv.hu

Szövetkeznek a gyógyszergyártók az információs technológiai cégekkel, hogy meggyőzzék készítményeik értékéről a kormányokat és a biztosítókat. A gyógyszercégek úgy vélik, hogy okos szerkentyűket használva a páciensek valós idejű követésére bizonyítani tudják a szerek hatékonyságát, és megalapozhatják a kezelések költséghatékonyságát.

Az Ernst and Young csütörtöki jelentése szerint ennek eredménye az lesz, hogy új együttműködések születnek a gyógyszergyártó vállalatok és a számítástechnika, telekommunikáció és a kiskereskedelem között.

Néhány ilyen szövetség már most is működik. A Novartis például a múlt hónapban írt alá 24 millió dolláros szerződést az amerikai székhelyű Proteus Biomedical nevű céggel, hogy "okos pirulákat" hozzanak létre, amelyek az emberi testen belülről közvetítenek adatokat, ellenőrzik a páciensek életjeleit, valamint azt, hogy az előírásnak megfelelően szedték-e be gyógyszereiket.

A Bayer diabéteszes gyerekek számára fejleszt ki olyan glükózszintet mérő eszközt, amelyet a Nintendo játékkonzoljához lehet csatlakoztatni.

A Johnson and Johnson cég Lifescan elnevezésű eszközének van olyan iPhone-ra tervezett alkalmazása is, amelynek segítségével a páciensek feltölthetik aktuális vércukorszint-értékeiket telefonjukra.

A nagy gyógyszergyártók hagyományosan egy-egy sikeres szerre alapozták bevételeik jelentős részét a korábbi üzletmenetben. Ezek a vállalatok azonban mostanában új területeket kezdenek meghódítani, csökkenteni kívánják költségeiket, és rugalmas kapcsolatokat építenek ki kis biotechnológiai cégekkel. Ezt az új modellt nevezik Pharma 2.0-nak.

Az Ernst and Young szerint azonban jön a Pharma 3.0 is. Az új korszak a mozgékony IT-vállalatok és a tipikusan tíz évenként új termékkel előálló gyógyszercégek közötti távolságot is szűkíti majd - vélik szakemberek.

Az erőfeszítés megtérülhet: a klinikai adatok szoros követésével és a páciensek gyógyszerszedési szokásainak ellenőrzésével a gyógyszercégek bizonyíthatják termékeik működőképességét a kormányok és biztosítók számára, valamint magas áraikat is alátámaszthatják.

2018-2021 © MAGYAR GYÓGYSZERÉSZI KAMARA
hírlevél