Kapcsolat
H-1068 Budapest, Dózsa György út 86/b.
Tel.: (+36-1) 351-9483, (+36-1) 413-1924,
Fax: (+36-1) 351-9485
E-mail: hivatal@mgyk.hu Hivatali kapu: MGYK
KRID azonosító: 338169369
Web: www.mgyk.hu
/magyargyogyszereszikamara
Nyomtatható változat
2012. július 31.
Somogyvári Máriával, az Art Bróker zRt. képviselőjével beszélgettünk az MGYK-MKBB szerződésről, az alapbiztosítás értékeiről, a biztosításban rejlő plusz lehetőségekről, egy szerződésmódosítás reális és egyben gyakorlatias folyamatáról – mgyk.hu

A Magyar Gyógyszerészi Kamara csoportos élet és balesetbiztosítást kötött minden 23 és 80 év közötti kamarai tagra, megteremtve a lehetőséget a kedvezményes szakmai felelősségbiztosítás és a patikai vagyonbiztosítás megkötésére.


- Kedves Somogyvári Mária, Ön mióta foglalkozik biztosításokkal, tapasztalatai szerint mit tartanak a legfontosabbnak az ügyfelek?

Somogyvári Máriával, az Art Bróker zRt. képviselőjével beszélgettünk az MGYK-MKBB szerződésről, az alapbiztosítás értékeiről, a biztosításban rejlő plusz lehetőségekről, egy szerződésmódosítás reális és egyben gyakorlatias folyamatáról – mgyk.hu- Több mint húsz éve, az első magyar biztosítási alkusznál kezdtem a szakmát. Abban az időben szűnt meg az Állami Biztosító monopóliuma és kezdtek a magyar biztosítási piacon megjelenni különböző új biztosító társaságok. Ez a helyzet  teremtette meg az igényt arra, hogy úgy mint máshol is a világon, nálunk is legyenek olyan cégek, melyek segítik az embereket és a vállalkozásokat az optimális biztosítási szerződések megkötésében. Jelenleg az ART Broker Insurance Zrt-t vezetem.
Az a tapasztalatom, hogy a biztosítás egy olyan terület, amelynek szükségességét egyre többen érzik, ugyanakkor annak összetettsége miatt nem szívesen foglalkoznak vele. Ez természetes is, hisz a vállalkozók életében – jó estben – nem kell, hogy jelen legyen a biztosító. Ha pedig bekövetkezik egy nemkívánatos káresemény, akkor az ügyfelek természetes elvárása, hogy a kár, ami érte, illetve a kár, amit okozott az megtérüljön a biztosító által. Ha ezeket a szempontokat összegezzük, akkor azt lehet mondani, hogy az ügyfelek számára a biztosítás megnyugvást adhasson olyan események bekövetkezése esetén, amely kibillentheti a vállalkozás életét. Nekem, mint alkusznak az a célom, hogy szolgáltatásunkkal ezt a nyugalmat biztosítani tudjuk ügyfeleink számára.


- Mit nyújt a kamarai tagoknak az alapbiztosítás, és milyen kiegészítő lehetőségeket biztosít a gyógyszerészek számára?

A Kamarával együtt kialakított biztosítási csomagunk vagyon- és felelősségbiztosítási elemekből áll. Ezen csomag kialakításánál figyelembe vettük, hogy milyen jellegű kockázatok merülhetnek fel egy gyógyszerészi, illetve egy patikai tevékenység ellátása során, és miként lehet ezen kockázatok bekövetkezésekor a vállalkozás saját vagyonában illetve másnak (harmadik személynek) okozott károkat pénzügyileg kezelni.

Az alapbiztosítás a kötelező felelősségbiztosítási és vagyonbiztosítási elvárásoknak való megfelelősséget adja, de egyben túl is mutat azon. Lehetőség van ugyanis a vállalkozás valós kockázataira, a vállalkozást vezető kockázatvállalási akarata szerint testre szabott fedezeti konstrukció kialakítására. Így például – többek között -  lehetőség van arra, hogy a gyógyszerész, mint vállalkozó, biztosítsa egy vagyoni kár utáni kényszer zárva tartásból adódó, elmaradó profit biztosítására, vagy a gyógyszerész betegség miatti kiesés esetén szükségessé váló, helyettesítő költségének fedezetére.


- Az első lépés az ajánlatkérés – de mi minden tartozik még ehhez a szakaszhoz? Hogyan és mikor jöhet létre a szerződés maga, azaz mikor és hogyan lehet váltani a régi biztosításról az újra?

Minden ma működő patika kell, hogy rendelkezzen vagyon- és felelősségbiztosítással. Ezen biztosítások többnyire határozatlan időre lettek megkötve, amelynek van egy forduló napja, ami a biztosítási kötvényen van feltüntetve. Ezen forduló napig a biztosítások nem mondhatóak fel. Amit addig tenni lehet az az, hogy a gyógyszerész tájékozódik az általunk kínált biztosítási termékről. Célunk, hogy minden egyes igénylő számára testre szabott ajánlatot adjunk, ezért első lépésként azokat az igénypontokat kérjük megfogalmazni, ami alapján elkészítjük biztosítási ajánlatunkat. Ezt áttanulmányozva lehet dönteni arról, hogy érdemes e biztosítást váltani. Amennyiben a mi megoldásunkat részesíti előnyben ügyfelünk, úgy gondoskodni kell a meglévő biztosítások felmondásáról, amit a forduló napot megelőző 30. napig kell megtenni a jelenlegi biztosító felé. Az ehhez szükséges felmondó nyilatkozatot, ajánlatunkkal együtt megküldjük.
Segítségként küldünk egy figyelmeztetést, hogy ne felejtődjön el, amikor időben el kell küldeni a felmondást, újból elküldve a már elfogadott ajánlatot is.

Az új biztosítás megkötéséhez csupán annyit kell tenni, hogy aláírja az általunk megküldött ajánlatot, és visszaküldi számunkra. Annak érdekében, hogy el tudjunk járni e biztosítások megkötése, és későbbi kezelése ügyében a biztosítótársaság felé, szükségünk van egy alkuszi megbízásra. Ezt szintén az ajánlattal együtt küldjük meg, amelynek aláírt példányát az ajánlattal együtt várjuk vissza.


- Kire számíthat, milyen informatikai megoldásra támaszkodhat egy gyógyszerész, ha kérdése van az ügyintézés során?

A biztosítás megkötésének folyamatát a Kamarával úgy alakítottuk ki, hogy elhelyeztünk a Kamara honlapján, belépéshez kötött védett tartalomként egy kérdőívet, ahol a biztosítási igényét tudja megfogalmazni a gyógyszerész, patikus. Ezen kérdőív alapján készítjük el a konkrét biztosítási ajánlatot. Elképzelhető, hogy a megadott adatok alapján több biztosítási megoldás is szóba jöhet. Ilyen esetben az adatlapon kitöltött kontaktadatok valamelyikén felkeressük az igénylőt, hogy tisztázzuk a lehetőségeket. Amennyiben viszont a gyógyszerésznek merül fel kérdése, úgy a Kamara által erre az esetre létrehozott telefonos támogatást lehet igénybe venni.


- Hogyan épülnek be a vagyontárgyakkal kapcsolatos, forintban kifejezett érték, adatok, a szerződés adatszolgáltatása során, az ajánlatba és ezt követően a szerződésbe?

A legnagyobb kérdés nem is ez. Tapasztalatom szerint maguk az adatok meghatározása az, ami nagyobb fejtörést okoz. Ehhez segít a korábban említett kérdőív. Ott vannak meghatározva, hogy a biztosító milyen vagyoncsoportok adatait kérik be. Ezek pontos meghatározása igen nehézkes ezért azt szoktuk javasolni, hogy milliós nagyságrendben helyes összeg megadás a szükséges. Például a berendezési vagyontárgyak értéke egy olyan adat, amire kíváncsi a biztosító. Ezek pontos értékét nehéz megítélni, ezért egy körülbelüli érték megadása is elfogadott. Minél pontosabb azonban az adat annál nyugodtabb kárrendezés várható. Ugyanis a biztosító ezen adatok alapján fogja a kárt rendezni. Amennyiben a megadott érték a valós alatt van, úgy a kártérítés részleges lesz. Ha felette, akkor pedig az indokoltnál több biztosítási díjat kell fizetni. A probléma kezelésére kialakult szokás, hogy kb. 10%-os eltérés az, ami még egy feszültségmentes kárrendezést eredményez.

Dehogy az eredeti kérdésre is választ adjak, magukat az adatokat kérdőíven kell megadni, amely eljut hozzánk. Mi ezen adatokat feltüntetjük az ajánlaton, aminek helyességét a gyógyszer még egyszer le tudja ellenőrizni. Az aláírt ajánlatot eljuttatjuk a biztosítóhoz, aki a biztosítási kötvényen igazolja vissza ezen információkat. Ezek helyességének ellenőrzése szintén javasolt.


- Tapasztalatai szerint mikor, és mitől lehet jó igazán egy biztosítás?

- Ahogy az elején is mondtam. Akkor jó a szerződés, ha a szerződés tulajdonosa nyugodt lehet  és akkor is nyugodt maradhat, ha bekövetkezik egy esetleges kár, mert tudja, hogy bár veszteség érte, de arra megfelelő pénzügyi fedezete van a biztosítása által. Ezt tartom a legfontosabbnak. Lehet, hogy ez a nyugalom kicsit több odafigyelést igényel a biztosítási szerződés megkötésénél, de megéri. Hiszem, hogy a Kamarával kialakított biztosítási termék csomagunk és a mögötte álló MKBB Általános Biztosító Zrt. nyújtani fogja ezt a nyugalmat.

- És engedjen meg egy kiegészítést: Hosszú munkafolyamat eredménye a kialakított biztosítási konstrukció, ami a Kamara alapos, szakmai közreműködése nélkül nem jöhetett volna létre. A legfontosabb mindig az igényeket megfogalmazása, melyet egy biztosítási szakember nem ismerhet mélységében, hiszen nem gyógyszerész. A jól meghatározott kockázatok ismeretében a biztosítási szakma lehetőségei, szabályai szerint végeztük a munkánkat a Kamara megbízása, folyamatos kontrollja  mellett. Fontosnak tartom megköszönni a korrekt együttműködést! Hiszem, hogy ebben az esetben is igaz: "a minőség megtalálja a minőséget".

 

- Köszönöm a tájékoztatást!

 

 

(mgyk.hu - szente)
 
Ugrás a Gyógyszerészek részére összállított MKBB tájékoztató anyagokhoz!
 
Ide kattintson!
 
 
 
2018-2020 © MAGYAR GYÓGYSZERÉSZI KAMARA
hírlevél