Megújult az mgyk.hu honlap, ennek kapcsán Magdó Emil kommunikációs szakembert, az oldal fejlesztőjét, a Grafcom Media Kft. ügyvezetőjét kérdeztük.
– Az mgyk.hu oldal jelenlegi rendszerében 2008 óta létezik, azóta már több frissítésen és átalakításon esett át. Most, hosszú évek után ismét megújult. Miért szükséges időről időre egy ilyen frissítés?
– A honlapra a legközvetlenebb bizalomépítő eszközként tekintünk, ahol első kézből kaphatnak megbízható információkat az érdeklődők. A frissítés célja általában az értékek megőrzése és a „jelenben tartás”. A Kamarának is ugyanez a célja, azt kérték, hogy a konzervatív keret megmaradjon, de mégis érezhető legyen, hogy az új megjelenés figyelembe veszi a modern elvárásokat.
– A frissítés során hogyan alakultak a súlypontok, mikre figyeltek elsősorban?
– A különböző felhasználói eszközökhöz való alkalmazkodás a legutóbbi fejlesztésnél még nem volt annyira lényeges szempont, mint napjainkra. Mostanra viszont már alapelvárás, hogy mobiltelefonon, tableten, asztali stb. gépeken is könnyen használható legyen. Fontos megjegyezni, hogy most elsősorban a weboldal megjelenítésében történtek változások, tehát ez valójában nem egy új weboldal, a felhasználók mindent megtalálnak rajta, amit eddig is megszoktak. Fontos szempont volt, hogy aki már évek óta napi szinten használja az oldalt annak se kelljen „újra tanulnia” mindent a használatoz.
Ergonómiai szempontból is történtek változások. Célunk a felhasználói gondolkodásmódhoz való jobb alkalmazkodás kialakítása volt. Szakmai nyelven a - kognitív terhelés - csökkentése, amikor azt nézzük meg, egyszerre milyen típusú információátadás történik – cél volt, hogy ebben legyen tudatosabb, fókuszáltabb ügymenet.
– A kereső funkcióban is történt változás?
– A keresés is fókuszáltabb lett, bővítettük a rendszert. Bekerült egy gyors szűrő a menüsávba, amivel a Friss híreket egy kattintással átláthatóvá tettük. Említeni kell, hogy mára hatalmas adatbázissal dolgozunk, nem szokványos például, hogy 17 éve minden kamarai hír rendelkezésre áll az aktív weboldalon.
– Első ránézésként természetesen a formai változások tűnnek fel…
– Próbáltunk ugyan a modern trendnek megfelelni, de amikor a kontrasztokat, a betűméreteket végig gondoltuk, akkor nem ezeknek a trendeknek akartunk megfelelni, hanem kényelmesebé szerettük volna tenni a tájékozódást, az átláthatóságot. Nagyobb hangsúlyt kaptak a szöveges tartalmak, a megjelenő leadek gyors betekintést adnak az egyes cikkekbe.
mgyk.gyh