Rendszerhiba az OEP-nél - Magyar Nemzet, január 21.


Akit?l megtagadták az ellátást, a felügyelethez fordulhat. Számos rendel?ben, kórházban és patikában kerültek kellemetlen helyzetbe a betegek az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) meghibásodott jogviszony-ellen?rzést végz? programja miatt.

A hiba miatt ugyanis az egyébként jogviszonnyal rendelkez?k közül többen tévesen kaptak piros lámpát az egészségügyi szolgáltatónál, azaz olyan tájékoztatást, ami szerint jogviszonyuk rendezetlen. A meghibásodás százezreket érinthet, de kizárólag azok a betegek kaphattak hibás tájékoztatást jogviszonyukról, akik a hétf?i vagy a tegnapi napon jártak orvosnál, illetve ki akarták váltani gyógyszereiket . A biztosító sajtóosztályától megtudtuk, akadt olyan egészségügyi szolgáltató, amely - egyébként jogszabálysért? módon - megtagadta az ellátást attól a betegt?l, akinél a piros lámpa gyulladt fel. Ebben az esetben a beteg a jogszer?tlen eljárás miatt az Egészségbiztosítási Felügyelethez fordulhat. Az OEP-jogviszony nyilvántartási rendszere egyébként több mint tíz éve m?ködik. A rendszer m?ködtetésének költsége több tényez?b?l tev?dik össze, amelyet az OEP költségvetése tartalmaz, ám arra nem kaptunk választ a sajtó osztálytól, hogy ez pontosan milyen összeget takar. Az egészségügyi szolgáltatók egy része 2007. áprilisa óta végez jogviszony-ellen?rzést. 2008. január 1-jét?l kezd?d?en már valamennyi, az OEP-pel finanszírozási szerz?désben álló egészségügyi szolgáltató köteles online módon ellen?rizni a betegek jogviszonyát. A hiba elhárítása külön kiadást nem jelent az egészségbiztosító számára, mivel az informatikai szolgáltató szerz?déses kötelezettsége az informatikai probléma kijavítása. Mától a jogviszony-ellen?rzési rendszer várhatóan ismét megfelel?en m?ködik.