Miért nem kreatívak a gyógyszerreklámok? - kreativ.hu


Fájdalmas megszokások

Miért nem kreatívak a gyógyszerreklámok?

[2010.07.05. 15:02]

 

Továbbra sem mernek sok kreativitást vinni reklámjaikba a gyógyszergyártók. Egy-egy merészebb próbálkozás után megint minden visszasüpped a megszokott szintre. Mi hozhat ebben változást?

Bár valószín?leg nincs ember az országban, aki ne ismerné az Advil Ultra Forténak ? a Corvus Design által készített ? reklámszpotját és fiktív f?szerepl?jét, Urbán Ildikó m?vel?désszervez?t, ez a tény legkevésbé sem annak köszönhet?, hogy a szpot kreativitásával és újszer?ségével annyira megragadt volna a fejekben ? jóval inkább annak, hogy 2009-ben ezt a szpotot adták a legtöbbet a hazai tévécsatornák: az AGB Nielsen adatai szerint összesen 15 274 alkalommal. A Canesten Kombi ?Na, ett?l most elmenekültek a pasik, és nyugodtan beszélhetünk a hüvelygombáról? reklámszövegét is bizonyára minden tévénéz? magyar kívülr?l fújja ? miközben ez a szpot is egyik iskolapéldája lehetne a kreativitás hiányának. Vajon miért törvényszer?, hogy a gyógyszerreklámok kreatívmin?sége az átlagos szint alatt marad, miközben a gyógyszercégek hatalmas összegeket költenek kommunikációra?

Tovább >>