Az európai átlagnál valamivel jobban befolyásolhatók a magyar fogyasztók vásárlási döntéseik során. A hirdetések segÃtségével leginkább az élelmiszerek, és a recept nélkül kapható gyógyszerek esetében hathatnak a vállalatok a vásárlókra, derül ki a Nielsen felmérésébÅ‘l.
Termék- vagy márkareklám hatására tÃz magyarból hét vásárolt élelmiszert az elmúlt tizenkét hónapban, négy pedig egészséget vagy szépséget szolgáló kozmetikumot, haj-, illetve testápoló szert. Az arányok nagyjából megfelelnek az európai átlagnak. Többek között ezt állapÃtja meg a Nielsen piackutató vállalat nemzetközi internetes felmérése. Magyarországon a hirdetések szintén erÅ‘sen hatnak a recept nélkül kapható gyógyszerek, gyógyhatású készÃtmények és italok megvételére; tÃz honfitársunkból hármat-hármat ösztönöztek reklámok ilyen termékek beszerzésére, egy éven belül.