Az infotechnológiától a kereskedelmi marketingig – pharmaonline.hu


Padlón van a hazai egészségügy és a hozzá fűzött társadalmi bizalom egyaránt; az űrt a patikák és a gyógyszerészek tölthetnék be – hangzott el a többi közt a Gyógyszerészet, gyógyszerellátás kulcskérdései című továbbképző tanfolyamon , amelyről a pharmaonline.hu számol be. Az előadók között volt Sohajda Attila, az MGYK alelnöke, aki a patikák gazdasági helyzetéről adott tájékoztatást, Király Gyula e-Health-szakértő pedig az e-receptek témakörét boncolgatta. „Új gyógyszerelési felismerésekhez juttathatja a tudományt a dinamikusan növekvő Big Data, azonban az óriási adatvagyont nem igazán tudjuk hasznosítani, mert hagyományos eszközökkel már nem kezelhető” – mondta Botz Lajos, PTE ÁOK Gyógyszerészeti Intézet igazgatója. Róbert György, a PTE Gyógyszerészeti Intézetének tanársegéde szerint pedig az alap- és emelt szintű gyógyszerészi gondozás feladata a prevenció, ugyanakkor Törőcsik Mária, a PTE Közgazdaságtudományi Karának professzora azt javasolta a gyógyszerészeknek, hogy tanuljanak marketinget és gazdasági ismereteket. Bővebben