A magyarokra hatnak a legkevésbé az egészségügyi reklámok a régióban - vg.hu


"... A magyar lakosság gyógyszerfogyasztási szokásai nagyjából belesimulnak a régiós átlagba, ugyanakkor a tanulmány számos más területen jókora eltéréseket mutatott ki. Néhány példa ezek közül:

• A magyarok a legkevésbé fogékonyak az egészségügyi reklámokra a régióban, a 40 százalékos régiós átlaggal szemben nálunk csak 32 százalék érdeklÅ‘dik az ilyen hirdetések iránt.

• A magyar lakosság mindössze 10 százaléka rendelkezik valamilyen okos egészségügyi eszközzel, napi szinten pedig csupán 3-4 százalékuk használja Å‘ket. Három éven belül ez az arány várhatóan eléri majd a 36 százalékot, miközben a cseheknek 46, a lengyeleknek pedig 44 százaléka fog ilyen eszközzel rendelkezni.

• A magyaroknak mindössze 26 százaléka beszélget rendszeresen szeretteivel egészségügyi és gyógyászati témákról, miközben az erre legnyitottabbnak a szlovének (60 százalék) és a horvátok (56 százalék) bizonyultak.

• Pozitív fejlemény, hogy kevesebb mint feleakkora az antibiotikumok fogyasztása Magyarországon, mint az ebben legaktívabb Romániában és Bulgáriában... tovább.