Magyar Gyógyszerészi Kamara
értékteremtő érdekvédelem
akadálymentes verzió
Vissza az alapértelmezett verzióhoz H-1068 Budapest
Dózsa György út 86/b
Tel.: (+36-1) 351-9483
(+36-1) 413-1924
Fax: (+36-1) 351-9485
E-mail: hivatal@mgyk.hu
Keresés RSS
Kezd?lapA KamarárólTovábbképzésekSzakmai fórumPályázati lehet?ségekKamarai tagsági információkIrattár
Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
Elfelejtett jelszó
Regisztráció
OK
GYIK
2018. 08. 30.
Tájékoztató az e-ügyintézésr?l
»
2016. 11. 23.
Tudnivalók az étrend-kiegészít?kel kapcsolatos megállapodásról
»
2014. 09. 22.
Személyi jogosok pontszám igazolása ? mgyk.hu
»
2014. 06. 10.
Ki állítja ki a gyakorlati pont igazolást? - MGYK Országos Hivatala
»
2017. 06. 20.
Az AEEK m?ködési nyilvántartással kapcsolatos tájékoztató anyagai
»
Tovább »
Gyógyszerészi Hírlap
Hírlevelek
Sajtófigyel?
2020. 10. 22.
Holchacker Péter: A gyógyszeripari együttm?ködés optimizmusra ad okot a koronavírus-oltás kifejlesztésében - infostart.hu
»
2020. 10. 22.
Új szegedi fejlesztés a szuperbaktériumok ellen- weborvos.hu
»
2020. 10. 22.
Elismerte b?nösségét a cég, amely milliókat szoktatott rá az opiod fájdalomcsillapítóra - 444.hu
»
2020. 10. 21.
Megszólalt a Sanofi az idei influenzaoltások ügyében - infostart.hu
»
Tovább »
Szolgáltatások
2020. 07. 21.
Együttm?ködési megállapodást kötött az MGYK és a MOK Komplex - frissítve 2020. 07. 21.
»
2020. 06. 14.
Volvo: kedvezmény kamarai tagoknak
»
2019. 08. 27.
ATASI – Adatvédelmi módszertan gyógyszertáraknak
»
2019. 01. 07.
All You Can Move (AYCM) SportPass kamarai tagoknak
»
2017. 03. 10.
Együttm?ködési szerz?dést kötött az MGYK és a Global Payments Europe
»
Tovább »

E-Papír

 Bannerek

Bannerek 

Bannerek 

Bannerek 

Bannerek

 

MOL-MGYK tájékoztató!

Bannerek

 

 Vodafone

Bannerek

 

 

Gyógyszerész Gondozási Bizottság

A Nemzet Egészségügyi Kerekasztal 2008. május 22-ei Határozatai
2008. május 22.

1. A NEK örömmel és megnyugvással veszi tudomásul a 2008. évi I. törvény visszavonásáról szóló döntést, mert ezzel egy történelmi veszély hárul el a magyar társadalom feje fölül, és ezzel siker koronázza a NEK több éves, kitartó munkáját. Ugyanakkor felhívjuk azonban a figyelmet arra, hogy a törvény megsemmisítése önmagában nem teremti meg a megfelel? alapot a társadalmi egészségbiztosítás kialakításához. Ehhez a több biztosítós modellhez kapcsolódó valamennyi jogszabály módosítása, illetve visszavonása is elengedhetetlen.

2. A NEK felhívja a figyelmet, egyes gyakori, téves kifejezések, nevezetesen a ?biztosító?, ?egészségbiztosító?, ?biztosítás elv??, használatára a ?társadalmi egészségbiztosítás?, a ?társadalombiztosítási elv? helyett. Kérjük e hibás szóhasználat mell?zését. (Egyesek ezt nyelvi rövidítésnek, egyszer?sítésnek tartják, ezzel magyarázzák. Mások viszont a közgondolkodás és a szakterület tudatos manipulációját látják mögötte, melynek célja, a biztosítók, mint pénzügyi tevékenységet végz? intézmények és a társadalombiztosítás, mint önálló jogi intézmény, társadalmi alapintézmény azonosnak bemutatása, nevezése. E feltételezést az is alátámasztja, hogy a társadalmi egészségbiztosítást, mint 1891 óta önálló jogintézményt, ? 1891/XIV. törvény az ipari, és gyári alkalmazottak betegség esetében való segélyezésér?l, Baross Gábor kereskedelmi miniszter által benyújtott törvény ? az álreformerek folyamatosan meg akarják szüntetni, és az eddigi tapasztalatok szerint egyszer? gazdasági társasággá, Rt.-vé akarják alakítani, nyilván az egyszer?, gyors privatizáció érdekében.)

 

 

 

3. A NEK visszautasítja az Egészségügyi Minisztérium honlapján mai napig olvasható, a szabaddemokrata egészségügyi kormányzás eredményeivel büszkélked? ?Az egészségügyi reform két éve? cím? dokumentum megállapításait, amelyek részben korábbi id?ben (még MSZP-s miniszterek idején) történt döntések és feladatok végrehajtásának eredményei, másrészt a közléssel ellentétben nem ?eredmények?, hanem súlyos károk. E dokumentum is alátámasztja azt, hogy miel?bb meg kell vonni az elmúlt két év változtatásainak mérlegét. Az inkriminált dokumentumot a tárca vezet?sége haladéktalanul távolíttassa el, ellenkez? esetben a vele való egyetértés képzetét kelti.

 

 

 

4. A NEK a társadalmi egészségbiztosítás újjáépítése, létrehozása érdekében a következ? döntéseket, feladatokat, munkát tartja szükségesnek:

 

 

 

4.1  A társadalmi egészségbiztosítás intézményére, fejlesztésére vonatkozó Országgy?lési Határozat el?készítése, egyeztetése, elfogadtatása.

 

 

4.2  ?Az egészségügyi reformnak? nevezett változtatások azonnali ?mérlegkészít?? vizsgálata. A vizsgálat célja a káros folyamatok azonnali megállítása, korrekciója.

 

 

4.3  Az egészségügyi ellátásban és a közegészségügyi rendszerben, mint kultúrában történt súlyos rombolás megállítása, korrekciója. Számtalan ? az egészségügyi ellátást és a közegészségügyi rendszert, mint kultúrát fenntartó, m?ködtet?, pótolhatatlan értéket képvisel? ? szellemi alkotóm?helyt, közösséget szétromboltak, az embereket elkergették. Azonnali feladat e döntések áttekintése, korrekciója.
(E kultúrákat létrehozó, m?ködtet? közösségek sok évtizedes, gyakran évszázados szerves fejl?dés eredményeként alakultak ki, pótolhatatlan értékeket képviselnek. A megsz?ntetésük miatti népegészségi, társadalmi, gazdasági károk feltehet?en már elemzésekkel kimutathatóak.)

 

 

4.4  A társadalmi egészségbiztosítás ellátásairól szóló ? a Fidesz, KDNP által a Parlamentbe már többször benyújtott ? törvény bevezetésének el?készítése:

 

 

a/  az egészségpolitika kialakításának módszertanára, eljárási rendjére vonatkozó összefoglaló elkészítése,

 

 

b/  a társadalmi egészségbiztosítás tervezési rendszerének fejlesztése, modellezése.

 

 

 

4.5  A társadalmi egészségbiztosítás ellátásairól szóló ? az alkotó közösség által készített ? a Nemzeti Egészségügyi Kerekasztal, az egészségszakmai kamarák, a szakszervezetek, a betegszervezetek és más civil szervezetek által támogatott, a FIDESZ és a KDNP részér?l az Országgy?léshez többször benyújtott törvényjavaslat tárgysorozatba vétele, napirendre t?zése, megtárgyalása, elfogadása.

 

 

 

 

 

4.6  Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (és a MEP-ek) azonnali meger?sítése.

 

 

a/  A humánoldal meger?sítése:

 

 

-          a lehet? legrövidebb id?n belül megfelel? felkészültség? és számú szakemberre van szükség az intézményrendszerben,

 

 

-          a szakfeladatokat ellátó és az ügyviteli munkát végz? munkatársaknak egyaránt biztonságos, vonzó munkakörülményeket kell teremteni.

 

 

b/  A társadalmi egészségbiztosítás szabályozási környezetét rendszerszer?vé kell fejleszteni a feladat, a hatáskör, a felel?sségi viszonyok, a végrehajtási feltételek összhangjának megteremtésével, folyamatos fenntartásával.

 

 

c/  A társadalmi egészségbiztosítás m?ködtetéséhez ki kell alakítani a megfelel? ellen?rzési rendszert. Az er?sítend? hatósági tevékenysége mellett ? a hatékony ellen?rzés érdekében ? szükség van az ÁNTSZ ellen?rzési funkcióinak (jogosultságok, kapacitások, egyéb feltételek) meger?sítésére, visszaállítására is. Egyben ?a biztosítási piac megnyitása? érdekében létrehozott Egészségbiztosítási Felügyeletet azonnal meg kell szüntetni, a többirányú intézményesített felügyeleti rendszert újra kell gondolni.

 

 

d/  A társadalmi egészségbiztosítás intézményének megfelel? szintre helyezése az államigazgatási hierarchiában, törvényi szint? szabályozással és egyéb szükséges intézkedésekkel.

 

 

e/  Az OEP m?ködési költségének szükséges szintre emelése.

 

 

f/    A 2009. évi költségvetés szakszer?, reális tervezése.

 

 

 

 

 

4.7  A társadalmi egészségbiztosítás társadalmi irányításának megvalósítása.

 

 

4.8  Létre kell hozni az Országgy?lésben a Társadalombiztosítási Állandó Bizottságot.

 

 

4.9  Az egészségügyi ellátás fejlesztése érdekében szükséges a Nemzeti Egészségügyi Fejlesztési Alap létrehozása.

« Vissza
Betegsarok
2020. 09. 17.
Az étrend-kiegészít?kkel kapcsolatos együttm?ködéshez csatlakozó gyógyszertárak listája
»
2020. 02. 18.
Betegjogi képvisel?k elérhet?ségei
»
2020. 01. 19.
Segítség gyógyszerésznek, betegnek
»
2016. 05. 25.
Megsz?nik a „diabetikus”, „cukorbetegek is fogyaszthatják” és a narancssárga kör jelölés – ogyei.gov-hu
»
2016. 03. 11.
A tavaszi fáradtság okai – és amit ellenük tehetünk – tetplatform.hu
»
Tovább »
Eseménynaptár
«
2020 október»
hkszcspszv
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
konferencia  testületi esemény  továbbképzés  szabadid?s esemény 
Hirdet?tábla
Állás
Helyettesítés
Egyéb
Tovább »
Közös dolgaink
2019. 05. 24.
Bels? Min?ségügyi Kézikönyv III. kiadás
»
2020. 09. 07.
Elnöki beszámolók a Kamara küldöttközgy?léseire
»
2019. 03. 27.
Az MGYK XI. Vándorgy?lésér?l
»
Tovább »
Gyógyszertár-m?ködtetés
2017. 03. 09.
Pályázati lehet?ségek gyógyszertárak számára
»
2016. 03. 03.
A gyógyszertári finanszírozási el?leg alakulása 2010-t?l 2016. januárig
»
2016. 03. 03.
A gyógyszertári vállalkozások 2014. évi mérlegbeszámolóinak és pénzügyi helyzetének alakulása
»
Tovább »
Hasznos linkek
Jogszabálykereső
Kamarai tájékoztatók
2020. 03. 31.
Kórházi Min?ségirányítási Standardok
»
2016. 01. 07.
Min?ségügyi kézikönyv gyógyszertáraknak ? II. kiadás
»
2014. 06. 26.
1/2014 (VI. 19.) MGYK ELNÖKSÉGI AJÁNLÁS GYÓGYSZERTÁRI UTAZÁSI TANÁCSADÁSHOZ - MGYK
»
Tovább »
Népegészségügyi programok
2019. 10. 16.
Az adherenciáról
»
2019. 05. 24.
Az immuno-onkológiai kezelésr?l
»
2019. 04. 02.
Az obstruktív alvási apnoe ellátása
»
Tovább »
Archívum
A honlapon található információk célja az egészségügyi ismeretek bővítése, de ez nem helyettesíti az orvos, gyógyszerész, vagy más szakember felkeresését.
© 2008–2017 Magyar Gyógyszerészi Kamara - Minden jog fenntartva - Regisztráció a védett tartalmak eléréséhez! Hírlevélre történ? le- és feliratkozás!
Utolsó módosítás: 2020. 10. 24 szombat